Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A sajtóban többször olvashattunk arról, hogy a hazánkban előforduló balesetek okozói között jelentős arányban szerepelnek az idős állampolgárok - kezdi írásbeli kérdését az MSZP-s Lukács Zoltán. A képviselő a baleseti adatokat kérte Pintér Sándor belügyminisztertől.

A Belügyminiszter két táblázattal válaszolt. Az egyikből az derül ki, hogy közel 1,19 millió 60 év felettinek van vezetői engedélye Magyarországon. A legtöbb természetesen a 60-65 év közötti korosztályból kerül ki, de 76 év felett is van majdnem 230 ezer honfitársunk, akinek van engedélye.

A jogosítvánnyal rendelkező idősek száma
ÉletkorOkmányok száma
60-65 év487 104
66-70 év287 838
71-75 év185 877
76 felett227 499
Forrás: Belügyminisztérium

A másik táblázatban pedig azt részletezi a tárca, hogy hogy a balesetek okozói közül hány időskorú elkövető volt.

Balesetek száma korcsoport szerint
20152016
Elkövetők száma26312895
Időskorú elkövetők száma447536
60-64 év160198
65-69 év131128
70-74 év81103
75-79 év4460
80 felett3147
Forrás: Belügyminisztérium

Bár a BM 2015-ös és 2016-os adatokat közöl, vélhetően a IV. negyedéves számokra gondoltak, amelyek kis különbséggel megegyeznek a Központi Statisztikai Hivatal által közöltekkel. Ez alapján tavaly 2895 balesetből 536-ot okoztak a 60 év felettiek, amely 18,5 százalék.

Ennek a számnak ugyanakkor önmagában nincs túl sok jelentősége, hiszen nem tudjuk, hogy az idősebbek mennyit vezetnek. Egy levezetett kilométerre vetített adat jobb lenne, ezt mérni ugyanakkor nem igazán lehet.

Lapunk mindenesetre megkérdezte a Belügyminisztériumot, hogy terveznek-e valamilyen szigorítást. Az orvosi alkalmassági vizsgálatoknál már most is van differencia, hiszen 50 és 60 év között 5 évenként, 60 és 70 év között 3 évenként, 70 felett pedig 2 évenként kell megjelenni az orvosnál.

A tárca az Emberi Erőforrások Minisztériumához irányított bennünket, amint válaszolnak, a cikket frissítjük.