Példaként említette, hogy döntések előtt a befektetők általában mérlegelik az infrastruktúrát, a logisztikai ellátottságot, a szakképzett munkaerő elérhetőségét, Magyarország mellett fontos szempont volt a beszállítói hálózat fejlettsége, hiszen a BMW 1,4 milliárd euró értékben vásárolt Magyarországról terméket, szolgáltatásokat, ez mintegy 90 magyar beszállítót jelent, akiknek a köre tovább bővül majd.

A HIPA elnöke a rádióműsorban arról beszélt, hogy a magyar régiók között egyre több nagyváros képes nemzetközi szinten is meghatározó beruházásokat vonzani, Debrecen előtt hatalmas lehetőség áll a BMW-beruházással, és a város ezzel élni is fog.

A terület előkészítése komoly feladat lesz, a tervek szerint a BMW a jövő év második felében veszi birtokba a területet. A BMW honlapján magyar aloldal jelent meg, ahol a Debrecenben épülő gyárról lehet információhoz jutni, és fogadják az érdeklődéseket - mondta a HIPA elnöke.

A fotó forrása: Jacques DeMarthon/AFP.