A csütörtöktől hatályos határozat a Magyar Közlönyben jelent meg és tartalmazza a megvalósítandó fejlesztéseket, amelyeket egyúttal kiemeltté nyilvánított a kormány.

A közútfejlesztések körébe tartozik az M86-os autópálya  Csorna és Hegyfalu közötti szakaszának megépítése 15,8 milliárd forintból. Két ütemben épül meg a 8-as számú főút Várpalotát elkerülő szakasza 11,2 illetve 5,14 milliárd forintért. Ez 2×2 sávos, emelt sebességű főút lesz.

Az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki (az országhatár) közötti szakaszára 69,66 milliárdot irányzott elő a kormány. Az M6-os autópálya Bólytól fut tovább az országhatárig 48,7 milliárd forintból.

Az M1-es autópálya országhatár átkelési szakaszán felszámolják a korábbi határellenőrzést szolgáló létesítményeket. Ennek a költsége 5 milliárd forint lesz.

Már kiírták a közbeszerzést az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakaszának tervezésére, a teljes munka 147,6 milliárdot tesz ki.

Régóta vajúdik az M2-es 2x1 sávos út Budapest és Vác közötti szakaszának 2x2 sávos autóúttá fejlesztése. Ez is megtörténik 35,5 milliárd forintból, de az autópályává fejlesztés későbbre marad.

Az M8-as autóút Körmend és Rábafüzes között 2x2 sávos lesz, a költsége 78,5 milliárd forint.

Kaposvár az új kategóriával - gyorsúttal - lesz elérhető Balatonlellétől. A 2×2 sávos - autóúttá fejleszthető - R67 jelű gyorsút költsége 26,2 milliárd forint. Eger 2×2 sávos autóutat kap 40,5 milliárd forintért.

Nem marad ki a vasút sem

A vasúti fejlesztések körébe tartozik a GYSEV által üzemeltetett Szombathely-Zalaszentiván vasútvonal korszerűsítése 15 milliárd forintért. Jóval többe, 127,5 milliárdba kerül a Püspökladány-Ebes-Apafa vasútvonal korszerűsítése, amelynek része a debreceni állomás részleges átépítése is. A MÁV 30 darab 300-600 férőhelyes motorvonatot vásárol 82,2 milliárd forintért.

A BKK is fejleszthet

A BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. 26,75 milliárd forintból vásárolhat 12 darab 56 méter hosszúságú és 10 darab 34 méter hosszúságú villamost. Része a projektnek a kocsiszínek fejlesztése is. Az M3-as metró vonal infrastruktúrájának a rekonstrukciója 137,5 milliárdba kerül.

A Rákosrendező-Esztergom vasútvonal villamosítására 20,3 milliárdot szán a kormány.

A Szeged és Hódmezővásárhely közötti városi-elővárosi tram-train rendszer kiépítésének a költsége 13,25 milliárd forint, ehhez jön további 10 milliárd a nyolc darab járműv megvásárlására. Szeged és Makó vasúti elővárosi közlekedés fejlesztése - a vasúti-közúti Tisza-híd építésével együtt - 15,5 milliárdot tesz ki.