A hazai édességgyártók múlt évi nettó bevétele 207 milliárd forint volt szemben a 2013-as 177 milliárddal - idézte a Világgazdaság a Nemzeti Cégtár adatait. A trend várhatóan folytatódik már csak azért is, mert egy friss kutatás kimutatta: majdnem egymillió magyar vallja magát nassolásfüggőnek.

A vásárlók egyre inkább a  jó minőségű termékeket keresik, a legjobban a magas kakaótartalmú csokoládék és az újdonságnak iránt nőtt az érdeklődés. Érdekes, hogy a puha és a gumicukor népszerűsége például nő, míg a kemény cukorkáké nem.

A népegészségügyi termékadó 2011-es bevezetése minden pénzügyi mutatóban erős visszaesést okozott az ágazatban, amiből nehezen lábalnak ki a cégek. Mivel ez az adónem jövőre átlagosan 20 százalékkal nő, megszűnik a lehetőség, hogy a cégek az adójuk egy részéből egészségfejlesztő programokat szervezzenek.