Az emberek évente 12 alkalommal vásárolnak az interneten, az éves átlagos költés pedig mintegy 130 ezer forint. Ez utóbbi érték Csehországban egy vásárlóra vetítve meghaladja a 230 ezer forintnak megfelelő cseh koronát, miközben ott a rendelésszám is magasabb a magyar átlagnál.

A forgalomban a legnagyobb súlyt továbbra is a műszaki szektor képviseli, mindez a korábban visszatartott, vagy több éves életciklussal rendelkező, jellemzően nagy értékű termékek vásárlásával magyarázható.

A felmérésben úgy vélték, hogy a műszaki termékek magas életciklusából fakadó alacsony vásárlási intenzitás ugyanakkor a bővülés legnagyobb korlátja is egyben. Az e-kereskedőknek ezért a jövőben érdemes lesz a nagy értékű termékek mellett a gyorsan forgó, napi fogyasztási cikkek irányába is nyitni. Ezekkel ugyanis jelentősen növelhető a rendelési állomány, a magas kosárérték megtartása mellett.

Az útkeresést és a felemás kereskedői hangulatot tükrözi a GKI Digital és az Árukereső online kiskereskedelmi indexe is, amely 2018 harmadik negyedévében, 2016-hoz hasonlóan kismértékben csökkent.

A webáruházak által alkalmazott akciók közül kiemelték a legnépszerűbbeket, az ingyenes szállítást és az árkedvezményeket. Ugyanakkor megjegyezték, hogy míg a szállítási kedvezmény elsősorban a rendelések számát képes hatékonyan növelni, addig a jól tervezett árkedvezmények magasabb kosárértéket eredményeznek, hiszen drágább termék esetében nagyobb nominális megtakarítást érhetnek el a fogyasztók.

A kép forrása: Shutterstock.