Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Több mint 1,3 millió gépkocsit adtak el Euró­pában áprilisban, ami 9,6 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatot - írka a Magyar Idők az európai autógyártók szövetsége, a European Auto­mobile Manufacturers' ­Association (ACEA) adataira hivatkozva.

A lap szerint a kereslet növekedésében fontos szerepet játszott, hogy a meghatározó autó­piacok kivétel nélkül jól teljesítettek, és alig akad olyan márka, amelyik ne tudta volna növelni az eladásait a múlt hónapban. Alegnagyobb növekedést produkálva 38,9 százalékkal több gépkocsi talált gazdára a múlt hónapban Magyarországon mint tavaly ilyenkor. De ebben nagy szerepet játszott az alacsony bázis: összesen 12 056 darab autót adtak el a negyedik hónapban idehaza. (Összehasonlításképppen Romániában több mint 50 ezret.)

A kiemelkedő adatot kellő távolságtartással szemléli a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). ­A hazai személyautó-piac még mindig nem érte el azt a méretet, amely a 3,2 milliós flotta megújításához minimálisan szükséges - mondta a lapnak Erdélyi Péter a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületeének (MGE) ügyvezető elnöke. Az MGE erre az évre 125 ezer eladással számol, de az áprilisihoz hasonló jó eredményeknek köszönhe­tően valószínűleg elérhetjük a 130 ezret is. De az ideális méret 160-180 ezer körül lenne.

Európában az egyes cégcsoportok és márkák is jól teljesítettek: a Volkswagen-csoport 13,8, a PSA-csoport 70 (az Opel megvásárlása miatt), a Renault-csoport 9,7, a Ford (14), a FIAT (FCA-csoport) 2, a ­Toyota 21,3, a Nissan 4, a Hyundai 16 és a Kia 4,6 százalékkal növelte eladásait. Az Audi­nak, a BMW-nek és a Daimlernek viszont nem sikerült jól az április.

A fotó forrása: Pexels.com/Torsten Dettlaff.