Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A HungaroControl támogatja az éjszakai repülési tilalmat, és a fővárossal együtt kezdeményeznek jogszabályi változtatást - mondta el Tarlós István a lapnak.

"A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa elé is bevittük a kérdést, és itt is döntés várható a zajcsökkentéssel kapcsolatban" - fogalmazott a politikus.

A főpolgármester hosszú távú javaslatként fogalmazta meg, hogy a teherszállító, illetve a katonai gépek egy távolabbi repülőteret használjanak, a személyszállítás azonban nem szűnhet meg. Tarlós István rövid távú javaslata, hogy a mélyalvás időszaka alatt, éjfél és reggel 5 óra között mindenféle repülés tiltott legyen a Ferihegyi repülőtéren.

A másik rövid távú cél, hogy a zajfelmérések kapcsán senki se ellenőrizze saját magát: a vizsgálatok jogosítványát a közlekedési hatóság kezébe kellene adni.

Ezzel elkerülhető,

hogy a kevésbé terhelt időszakok adataival kozmetikázzák a legterheltebb, elviselhetetlen zajjal járó három órát az ebben érdekeltek

- fogalmazott.

Mi lesz a parkolással?

Tarlós István beszélt a parkolási rendszerről többek között annak kapcsán, hogy Zuglóban veszteséges a rendszer.

A főpolgármester hangsúlyozta: sem a kormány, sem a főváros nem szed parkolási díjat, és sem a miniszterelnök, sem ő nem ellenőriz parkolóórákat, kerületi szerződéseket. Jelenleg a főváros a parkolási övezetekről és a parkolási díjakról képes döntést hozni, de kizárólag a kerületi javaslatok alapján. A parkolás üzemeltetésére vonatkozó szerződéseket - kétféle van: parkolóórák beszerzése, karbantartása és maga a szolgáltatás - a kerületek önállóan kötik, a kerületi képviselő-testületek fogadják el és a kerületi polgármesterek írják alá.

Zuglóban is ez történt: Karácsony Gergely polgármester kezdeményezte a fizető parkolási övezet kialakítását és a díjak megállapítását.A főpolgármester arra is felhívta a figyelmet, hogy nagyon nem egyformák a kerületek, ahogy a parkolási szolgáltatásaik sem. A II. kerületnek a fizetőparkolásból mintegy ötszázmillió forint nyeresége származik, ellenben Zuglónak közel nyolcszázmillió a vesztesége. Zuglóban a parkolóórák fajlagos karbantartási költsége egyenként 134-szer annyi, mint például az I. kerületben.

Az I. kerületben ötszáz forint a karbantartási díj, Zuglóban pedig 67 ezer forint egy parkolóórára vetítve. Tarlós István azt is elmondta, hogy

régi törekvése, hogy a parkolásnak egységes szabályok szerint kellene működnie Budapesten, nem pedig 23-féle módon. A parkolási díjaknak pedig a közösségi közlekedés büdzséjében lenne a helyük.