Tervezetten a 3-as metró északi szakaszának március végi megnyitásáig lehetett az autók napközbeni parkolására használni az ingatlanrészt.

A megnövekedett építőanyag-szállítási és -rakodási forgalom miatt, az autók esetleges sérülésének elkerülése érdekében a vasúttársaság az ideiglenes parkolás céljára használt területre "behajtani tilos" táblát helyezett ki, felhívva ezzel a figyelmet az ideiglenes parkolás lehetőségének megszűnésére és kockázatára.

A MÁV emellett közleményében kiemelte, hogy nagy figyelmet fordít az elővárosi vasúti közlekedést választó, de a vasútállomásig gépjárművel közlekedő utasok parkolási igényeinek kiszolgálására. A vasúti hálózat fejlesztésével egyidejűleg kialakított P+R parkolók mellett a vasúttársaság használaton kívüli területeinek megnyitásának lehetőségeit is vizsgálja. A gépjárművek parkolásának elősegítése érdekében a MÁV együttműködik az önkormányzatokkal, amelynek köszönhetően például a XVIII. kerületben Pestszentlőrinc és Pestszentimre állomások melletti vasúti területek nyílhatnak meg az autósok számára.

Rákospalota-Újpest állomáson júniustól részlegesen felújítják a vágányhálózatot, az ehhez szükséges előkészítő munkálatok megkezdődtek - közölte a vasúttársaság. A felújítási munkák során három vágányt átépítenek, további kettőt megerősítenek, több kitérőt felújítanak, átépítik a gyalogos átjárókat, és helyreállítják a peronok burkolatát. A munkák célja az itt áthaladó Budapest-Vác-Szob (70) és a Budapest-Vácrátót-Vác (71) vasútvonalak állomási sebességkorlátozásainak a megszüntetése, így az erre közlekedő személyszállító vonatok menetrendszerűségének javítása, valamint az utasforgalom komfortjának növelése.

A munkavégzésből kikerülő bontott anyagok elszállítása, és a terület rendezése tervezetten szeptember végére fejeződik be - olvasható a közleményben.