A határozat címe - a  Békéscsaba, Hódmezővásárhely, Szeged és Szabadka térsége elővárosi közlekedésének fejlesztése - megtévesztő, mivel a tram-train beruházásán túl a többi minimális támogatást kap.

Az 50,6 milliárdos  támogatás négy évre elosztva érkezik a térségbe. Még az idén 7,1 milliárd, jövőre 24,3 milliárd, 2019-ben 16 milliárd, míg 2020-ban 3,4 milliárd a támogatás. Ebből a tram-train-hez kapcsolódó vasúti és közúti fejlesztés elvisz 48,6 milliárdot, míg a Szeged-Békéscsaba és a Szeged-Röszke-Szabadka vasútvonalakon a szűk keresztmetszetek kiváltásának és villamosításnak az előkészítésére 2 milliárd forint jut.

Ezen felül a 8 darab tram-train jármű beszerzéséhez 17,6 milliárd, míg a járműtelep megépítéséhez 5 milliárd forint támogatás jár. A listán szerepel még egy új Tisza híd előkészítése 1,2 milliárd forintért.