Az útprogramban 2016 és 2023 között mintegy 3200 milliárd forintot fordít Magyarország közút építésére, ebből 1800 milliárd forint hazai forrás, 1400 milliárd forint európai uniós támogatás. A programban a közúthálózat mintegy 1000 kilométernyi új szakasszal bővül.

A kormány stratégiai célja az útprogram megvalósításával, hogy bekösse a megyeszékhelyeket, a nagyobb városokat, forgalmasabb ipari parkokat, gazdasági térségeket a hazai gyorsúthálózatba, az autópályák, autóutak elérjék az országhatárt, valamint Magyarország bármely pontjáról 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos útszakasz.

A következő években magas szintű közúti kapcsolatot kap

  • Békéscsaba,
  • Eger,
  • Kaposvár,
  • Salgótarján,
  • Sopron,
  • Szolnok,
  • Zalaegerszeg.

A kormány közúti beruházásokkal nyitja meg Magyarországot és felzárkózó térségeit a lehetséges beruházók, munkahelyeket teremtő vállalkozások, a helyi gazdaságot élénkítő, a családok életlehetőségeit, életminőségét javító fejlesztések előtt - mondta.

Az útprogramba újonnan bekerült projektek közé sorolta az államtitkár a balesetveszélyes csomópontok átépítését, továbbá a 37-es főút Gesztely-Szerencs közötti szakaszának négysávossá tételét. Emellett elkerülő szakaszt építenek Sajószentpéter-Berente térségében, valamint Veszprém déli részén. Előkészítik a Zalaegerszeg-Körmend közötti szakasz megépítését, a Pusztaszabolcs elkerülő utat és a Körmend-Szombathely-Zanat közötti szakasz hiányzó elemeit.

Még az idén átadnak mintegy 200 kilométer gyorsforgalmi és főutat. Például a Tiszakürt-Kondoros közötti szakaszt, az M4-esen az Üllő és Cegléd közötti szakaszt. Salgótarján megközelítését segíti majd a 21-es főút négysávossá bővítése Nógrád megyében. Elkészül még az idén az M2 gyorsforgalmi út Budapest-Vác közötti szakasza, Kaposvár bekötése érdekében négy sávra bővül a 67-es főút Kaposfüred és Látrány között. Befejezik az M70 autóút autópályává fejlesztését, amivel teljes értékű gyorsforgalmi összeköttetés valósul meg Budapest és Ljubljana, illetve az Adriai-tenger között. Jövőre további 225 kilométer gyorsforgalmi és főút készül el - sorolta az államtitkár.

A kormány kiemelt feladatának tartja a közlekedési hálózatok folyamatos bővítése mellett a meglévő elemek karbantartását, 2016 és 2020 között összesen 400 milliárd forint költségvetési forrást biztosít a közútkezelő számára az üzemeltetési és fenntartási feladatok színvonalas ellátáshoz.

Az államtitkár kitért arra, hogy a Magyar Falu Programban az idén és jövőre 50-50 milliárd forint áll rendelkezésre a vidéki bekötő- és összekötőutak korszerűsítésére, 2019-ben a programban 430 kilométernyi útszakasz