Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Teljesen összecserélték az üzemanyagokat egy budapesti Shell kúton, majdnem két teljes napig tankoltak rossz üzemanyagot az ügyfelek - jelent meg a hír tegnap. De mit tehetünk olyan esetben, ha már megtörtént a baj?

Elsősorban a dízelmotorokat veszélyezteti a félretankolás, ahol a nagynyomású rendszerek nehezen viselik a benzin miatt megnőtt nagyobb terhelést és a kenés hiányát, amit náluk egyébként az üzemanyag végez. A régi dízelmotoroknál az adagoló mehet tönkre, az újaknál a szivattyú és a befecskendezés elemei. Utóbbiak több százezer forintos tételt is jelenthetnek. A károsodás mértéke függ attól, milyen keverési aránnyal kerül benzin a tankba és mennyi ideig üzemelt a nem megfelelő üzemanyaggal a motor - olvasható a portálon.

Egy egyszerűbb benzines motor akár meg is úszhatja a dízelkalandot. El kell távolítani belőle a gázolajat és újra tele kell tankolni. Fordított esetben, azaz amikor benzin kerül egy dízelbe, akkor sem minden esetben végzetes a hiba, főként, ha azonnal észleli a sofőr a malőrt. Még rövid időre sem szabad beindítani a motort. Ilyenkor a tisztítás mellett egy üzemanyagszűrő-cserével megúszható talán. Érdemes ilyenkor azonnal szerelőhöz fordulni, mert ha sok benzin került egy dízelautóba, akkor komolyabb műveletet kíván, hogy megóvják a motort. Nem csak el kell távolítani a rossz üzemanyagot, de az üzemanyag-ellátó rendszert is ki kell tisztítani és ellenőrizni a működését.