Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Bár néhány évtizede elképzelhetetlen lett volna a kapcsolattartás a Magyar Posta szolgáltatásai nélkül, a technológiai fejlődés nagyrészt kiváltotta a postai szolgáltatásokat, így képeslap és levél helyett jellemzően az okostelefonnal készített képet és e-mailt, chatüzenetet küldünk, vagy töltünk fel a közösségi oldalakra.

Ennek megfelelően a leginkább igénybe vett postai szolgáltatás a szerencsejáték, a küldemény küldése, például online rendelés során, illetve a sárga csekk befizetése lett az utóbbi időben. Lehet, hogy ez se marad így sokáig, hiszen Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter már kifejtette ama véleményét, hogy az elektronikus fizetések felé terelnék a lakosságot a túlzott sárga csekk használat helyett.

Ezek után kíváncsiak voltunk arra, hogy a Napi.hu olvasói mennyire járnak postára, mennyire használják még a szolgáltatásait. Először az utca emberét kérdeztük meg, ennek eredményét mutatjuk:

Nagyon sok reakció érkezett a Facebook-oldalunkon feltett kérdésre is, amely úgy szólt: "Ön szokott még postára járni?" A válaszadóink 49 százaléka arra a válaszlehetőségre nyomott, hogy "nem, maximum, ha ajánlott levelem vagy csomagom érkezik", 32 százalék bevallása szerint már csak sárga csekket jár oda befizetni, így mindössze a maradék 19 százalék mondta azt, hogy ő bizony több ügyet is intéz a postán. (Sárga csekkel fizet? Ne dőljön be mindennek a postán!)

Szerencsére olvasóink nem fogták vissza magukat a kommenteknél sem. A legtöbb reakció Márta írására jött: "Egyre katasztrofálisabb. December 29-én egy teljes órát álltam sorba 1 db boríték feladásáért. Az alkalmazottak nem ismerték a posta szoftvereit, amikor reklamáltunk a hosszú várakozásért, az volt a válasz, hogy be lehet állni a pult másik oldalára, úgyis keresnek dolgozókat. A lottógép nem működött, amit nem írtak ki, tehát sokan hosszú várakozás után tudták meg, hogy hiába álltak sorba. A legbosszantóbb az volt számomra, hogy az elektronikus hívórendszer már a sokkal később utánam érkezőket szólította, mert ők csekkbefizetést+levélfeladást is akartak intézni pl. 3/4 órával utánam érkezett - és mégis előttem hívták az ablakhoz. Nos, ez volt az a pont, amikor beírtam a panaszkönyvbe (és rögtön utánam egy sorstársam is). Ha tehetjük, nem vesszük igénybe a posta szolgáltatásait."

Gábor azonnal reagált rá, szerinte "Ezek egyedi esetek, nem jellemzőek! Nem lehet egy alkalom miatt megítélni egy céget!". Márta azonban nem hagyta annyiban: "Nem voltam egyedül. Egy órás várakozás alatt végignéztem, ahogy többen szitkozódva távoznak és a panaszkönyvbe utánam beíró hölgyírását is elolvastam. Az egyik jó barátnőm a postán dolgozott egész életében, január 1-től már takarít egy hotelban. Már senki nincs a postán a régi gárdából. Nem nevezném egyedi esetnek."

Többen értékelték Mária hozzászólását is, aki azt írta, hogy "Külföldi csomagküldést kizárólag futárszolgálaton keresztül veszek igénybe,...(háztól-házig) . Sokkal olcsóbb, mint a Posta!!! Csak egy példa. Sacc/kb, 1/2 kg-os, vagy még annyi sem, (itthon felejtett) strandpapucsot küldtem Angliába, a feladásért 9 ezer Ft-ot fizettem. Majd egy futárszolgálat igénybevételével, 25 kg-os csomagot küldtem szintén Angliába, 13 ezer Ft-ért. Hol itt az arány?!" Ehhez többen reagáltak, ám itt már senki nem állt ki a Magyar Posta mellett, kivétel nélkül a futárszolgálat nevét akarták elkérni.

"Undorító! Büdös, koszos! Hosszú sorok, szóval lopják az időmet ezzel spórolnak. Több dolgozó kellene, de akkor több költségük adódna! Így azt az elvet vallják: álljon hosszú percekig kb. 45perc a szolgáltatást igénybe vevő! Az idő pénz, melyet munkára, pihenésre és a szeretteimre fordíthatok!" - Maya bizony láthatólag nem fogta vissza magát, erre pedig több kommentelő is egyből a posta pártját kezdte fogni. Ilyen volt a fentebb már említett Attila is, aki azt írta, hogy "soha nem álltam 45 percet egyetlen postán, még a nagyokon sem! Biztos velem van a baj! ", de Erzsébet is kiállt a szolgáltató mellett: "max 10 perc a várakozás, a Posta, kúltúrált tiszta, a várakozók, persze lehetnek büdösek, mint írja de én még nem tapasztaltam, legutóbb egy csomagot adtam fel külföldre, sokkal olcsóbb, mint a szállitó cég."

Kritikus hangot ütött meg Nóra is: "A posta leginkább egy zsibvásárra emlékeztet. Mindent árulnak, és mindennel foglalkoznak, csak azzal nem, amivel kellene. A levél és csomagkézbesítés, ami a feladatuk lenne, az utolsó a sorban. Sorsjegyet, biztosítást, és plüssmacit árulnak, ahelyett, hogy levelet kézbesítenének! Az, amit csinálnak, nem nevezhető szolgáltatásnak! Ezért én már nem intézek ott semmit. Szerencsére az internet korában nincs is rájuk szükség. A csomagot érdemes futárszolgálattal küldeni, mert megbízhatóbbak, mint a posta."

Tamás véleménye sem épp hízelgő: "Iszonyat ami a postákon van. ott tartok, hogy a helyi postát kineveztem az ország leglassúbb postájának, elmentem a következő községbe, hogy majd akkor ott. de nem. ott sem lett sokkal jobb, és egy ismerős postás azt mondtam, hogy mindenhol ez van, Túlszervezés, fejetlenség, káosz. iszonyat sorbanállás és papírmunka. már akkor sem biztos, hogy 10 percen beül végzek, ha csak 1 vagy egy ember áll előttem. minden ember kb 10 perc, szóval ha ott állnak 3-an előtted, akkor jobb ha elmész kávézni addig." Szilvia is így látja: "most jöttem vissza egy feladatlan befizetéssel, mert annyian voltak, hogy nem bírtam volna kivárni!" György is látja a problémát, ám ő szeretne továbblépni: "Érdekelne, melyik hivatalnál történt az eset? A központi ügyfélszolgálatnál tett e panaszt. Hiszen a dolgokat akkor orvosolják, ha a vezetés tudomására is hozzák a problémát. Mert a dolgozók, ritka esetben tehetnek a kialakult helyzetről."

Emőke szerint a probléma máshol keresendő: "Nem szabadott volna oly sok postahivatalt bezárni!!!!!!!!!!!!"

A kommenteket olvasva meglehetősen kevés pozitív véleménnyel találkoztunk, ilyen volt Éváé, aki szerint "Igen és egyre elégedettebb vagyok. Kedvesek és precízek"

Judit a kérdésre, hogy miért jár postára, ezt írta: "Kiértesített küldeményekért, de ilyen gomb nincs. És néha csomagot adok fel. Csekket már ezer éve nem így fizetek be. A bankban többet kell várni a sorban, mint itt és felénk elég kultúráltak a posták, még székek is vannak a várakozóknak." Ica pedig: "Ma csekket fizettem be, de ha lányaim csomagot rendelnek, azért én megyek el a postára. Ajánlott levelek küldése. Évente kétszer szülinapi üdvözlőlap feladása külföldön élő rokonoknak." Zsuzsa: "igen,de már csak egy-két csekket adok fel,azért is katasztrofálisan sokat kell sorban állni,főleg a Rákosligeti-postánál......" Erzsébet: "Igen. Egy dolgot csekken fizetek be , leveleket adok fel, bélyeget veszek, vagy csomagért, ajánlott küldeményért megyek.

És Ön szerint?