Ennek fő oka az, hogy a pultokra kitett hibátlan gyümölcsök rászoktatták az embereket arra, ami nem szép, az nem ehető.

A termelőknek is sokat ki kell dobniuk, mert nem felelnek meg az áruházláncok minőségi feltételeinek - tette hozzá a szakember.

A pazarlás ellen a Nébih Vegyél számba címmel kampányt indított. A legalább év végig tartó kampány célja többek között, hogy tárolási tanácsokkal lássák el az embereket és a magyar termékek választására ösztönözzenek.

A kampányban arra hívják fel a vásárlók figyelmét, hogy nem csak a legfrissebb, legszabályosabb, legesztétikusabb zöldség-gyümölcs tápláló, megfelelő tárolással a fogyaszthatósági idő meghosszabbítható, és érdemes hazai termékeket vásárolni, mert azok frissebbek a távolabbi országokból érkezőknél.

A kampány anyagaival a Nébih Maradék nélkül élelmiszerpazarlás elleni programjának felületein találkozhatnak az érdeklődők, emellett a hivatal saját csatornáin és egyéb tematikus oldalain is megjelenteti a gyakorlati tudnivalókat, a programhoz kapcsolódó rendezvényeket szerveznek.