A kiskereskedelmi szektorban 14 olyan jogsértést állapítottak meg, amikor az értékesítési akciók során nem volt megfelelő a tájékoztatás, és összesen 275 millió forint bírságot szabtak ki. Mintegy 200 millió forint bírságot vetettek ki a mobiltelefon- szolgáltatók kommunikációs tevékenységével kapcsolatos hét lezárult eljárásban. A harmadik legtipikusabb fogyasztóvédelmi ügy a repülőjegyek áráról szóló tájékoztatás hiányosságaihoz kapcsolódott, itt hat esetben, 103 millió forint bírságot vetett ki a versenyhatóság. Tóth Tihamér, a GVH elnökhelyettese, a versenytanács elnöke elmondta, hogy a versenytörvény 2005. évi módosítása iktatta a jogrendszerbe a kötelezettségvállalás jogintézményét. Ez azt jelenti, hogy ha az eljárás alá vont vállalkozás kész vállalásokkal a GVH kifogásait orvosolni, akkor mód van a procedúra rugalmas, mindkét fél és a fogyasztó számára is előnyös, praktikus lezárására. A versenytanács elnöke példaként megemlítette a "csupasz" (telefon előfizetéshez nem kötődő) ADSL internet szolgáltatókkal szemben indított eljárásokat. Ezekben az esetekben az erőfölény bizonyítása miatt elhúzódó eljárás amúgy is értelmetlenné teheti a beavatkozást a gyorsan változó piacon, ezzel szemben a kötelezettségvállalás elfogadásával a közérdeket sértő magatartás gyorsan orvosolható, és a fogyasztók is jobban járhatnak.