Így néz ki a magyar autótorta - váltás az élen

A Suzukié a legnagyobb szelet, így átvette a vezetést az Opeltől.
Csernátony Csaba, 2016. július 6. szerda, 07:49
Fotó: Napi.hu

Megérkeztek a féléves autóeladási adatok: a Carinfo adatai szerint január és június vége között összes közel 45 959 darab új autó talált gazdára, ami 24 százalékos piacbővülést jelent éves összevetésben.

A tíz legnagyobb (legtöbb autót értékesítő) márka összesen 32 876 darab új autót adott el, ami a teljes piac több mint 70 százalékát fedi le.

A márkák rangosra a múlt év első félévéhez képest megváltozott. Ha a teljes piacot nézzük, akkor Suzuki áll az élen 11,4 százalékos piaci részesedéssel (5241 új autó), ami jelentős javulást jelent, mivel tavaly a márka 7,75 százalékos részesedésével csak az ötödik volt.

A Suzuki attól az Opeltől vette át az első helyet, amely 10,13 százalékos részesedéssel zárta az első félévet 4656 eladott autóval. Az Opelt a Skoda és a Ford követi, előbbi 9,46, utóbbi pedig 9,31 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett a teljes piacon.

Az első adatgrafikán a tíz legtöbb autót értékesítő márkát rangsoroltuk. Fontos, hogy a tortaszeletek mellett látható piaci részesedés nem a teljes piaci részesedést, hanem a top 10 márkán belüli részesedést mutatja. A második adatgrafika pedig elárulja, melyik márka részesedése hogyan változott a múlt évhez képest.

Ha teszett a cikk, a Bukszát szeretheted a Facebookon is.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK