Így nyaral a magyar

Idén az első negyedévben Olaszországra kerestek rá a legtöbben Magyarországról, ezt Spanyolország és Ausztria követte, a városok közül a magyarok London iránt érdeklődtek leginkább, amelyet Barcelona, Róma követ és Dubai követ. A keresések több mint harmada mobilról érkezett - derült ki a legfrissebb magyarországi turisztikai trendekről tartott sajtótájékoztatón, amelyet a Google magyarországi üzletfejlesztési vezetője tartott.
Szepesi Anita, 2017. június 7. szerda, 13:29

Az utazási keresésnél és megszervezésnél a mobil egyre nagyobb szerepet tölt be a felhasználók életében, az első negyedévben az összes keresés 36,1 százaléka már mobileszközről érkezett. Tavaly a Magyarországról indított utazási keresések 33 százaléka történt mobilról, ami 50 százalékos növekedés 2015-höz képest - írta az MTI.

Boncsér Henrietta a Google adatairól elmondta, a tavalyi nyári szezonban a legnépszerűbb ország Horvátország volt, amit Olaszország és Görögország követett. A városok rangsorát Bécs, London és Prága vezette tavaly. Az utazással és idegenforgalommal kapcsolatban augusztusban kerestek a legtöbbet, a heti eloszlás pedig hétfőn, kedden, valamint vasárnap volt kiemelkedő a hét többi napjához képest.

A legkeresettebb utazási kategóriák közé tartozik 49 százalékos aránnyal az úti céllal kapcsolatos keresések, 24 százalékkal a szállodák, és 9 százalékkal a légi közlekedés 2016-ban. Ezen túl az apartman bérlés, üdülési csomagok, helyi attrakciók, vonat, autóbusz, taxi és autószolgáltatások, last minute utazás, vagy az autóbérlés.

Rekordév lehet az idei

Idén, a Szallas.hu portálon január-május között a közvetített foglalások értéke 44 százalékkal 7,5 milliárd forintra nőtt. A lemondások miatt a növekedés éves szinten 35 százalékos lehet, idén a bruttó közvetített szállásdíj bevétel eléri a 18 milliárd forintot. Az adatok alapján rekordév lesz az idei. Az átlag foglalási érték 13 százalékkal 48 ezer forintra, a tartózkodási idő 7 százalékkal 2,59 napra nőtt tavaly

Belföldön a legtöbb magyar apartmanba és vendégházba foglal, ezek aránya 60 százalékos az összes foglaláson belül. Idén a legnépszerűbb belföldi úti cél Siófok, Hajdúszoboszló, és Budapest volt, a legnagyobb javulást Keszthely érte el, hat helyet ugrott előre a listán. A fizetési módok között 49 százalékkal a készpénz vezet, bankkártyával 13 százalék fizet, míg a Szép-kártyás fizetések aránya 23 százalékos.

Bogár Zoltán, a Danubius Hotels üzletfejlesztési igazgatója azt emelte ki, hogy a budapesti hotelek foglaltsága idén az első négy hónapban 35 európai nagyváros között a 15. helyen állt. Budapest a 8. legnagyobb növekedéssel megelőzte Rómát, Athént, és Brüsszelt, a régiós versenytársak közül pedig Pozsonyt és Bécset az STR Global legutóbbi adatai szerint.

Az egy kiadható szobára jutó bevétel (REVPAR) 14 százalékkal nőtt 47,5 euróra, de ezzel a tavalyival megegyező 27. helyen van a főváros 35 európai nagyváros között. A régiós összehasonlításban a szálláshely-szolgáltatás áfája magas, 18 százalék, ami rontja a szállodák versenyképességét - mondta Bogár Zoltán.

Szakmai becslések alapján az Airbnb-jelenség, azaz a közösségi szállásmegosztás a szállodák forgalmából 10 százalékot von el.

HOZZÁSZÓLÁSOK