Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Turisztikai Innovációs Marketing Együttműködési Alapprogram (TIMEA) elnevezésű projekt 2,4 milliárd forint magyar költségvetési forrásból és az Európai Unió 8,350 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatásából valósul meg.

A Turisztikai Ügynökség az uniós társfinanszírozású Nemzeti turisztikai marketing és keresletösztönző program felhívására nyújtotta be pályázatát, amelynek fő tartalmi elemei 85 százalékban nemzetközi, 15 százalékban pedig belföldi marketingtevékenységre terjednek ki.

A projekt várható eredményei között példaként említették az új piacok elérését, szemléletformálást a vállalkozások körében, valamint szakmai hozzájárulást a szolgáltatások minőségének emeléséhez. A program reményeik szerint segíti a magyarországi vendégforgalom, illetve az abból származó bevételek növekedését, a külföldi turisták magyarországi tartózkodásának meghosszabbítását, ezáltal növelve az országon belüli fogyasztásuk mértékét.

A nemzetközi marketingtevékenység három szintű kommunikációs keretrendszerének alapja az ország ismertségének növelését célzó imázskampány. Amellett, hogy a program innovatív eszközök segítségével mutatja be az ország stratégiai turisztikai termékeit, kiemelt figyelmet fordít az orvosi, a szenior és az akadálymentes turizmus fejlesztésére és népszerűsítésére.

A küldő piacokon mindez döntően a lakosságot közvetlenül elérő médiakommunikáció formájában jelenik meg. A kampányok kiegészülnek helyi akciókkal, Magyarország turisztikai kínálatát külföldön attraktív módon bemutató szakmai rendezvényekkel, workshopokkal, ahol a magyar turisztikai vállalkozások is bemutatkozhatnak a nemzetközi porondon.

A projektnek része továbbá több információtechnológiai, informatikai fejlesztés is. Ezek a mintegy 32 ezer turisztikai szolgáltatást magában foglaló Nemzeti Turisztikai Adatbázis minél szélesebb körű hozzáférhetővé tételét, szolgáltatásainak, különösen a külföldi turisták tájékozódását támogató webes megoldások, interaktív alkalmazások bővítését és akadálymentesítését célozzák - tette közzé az MTI a közleményt.

A Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. létrehozása sajtóhírek szerint Rogán Antal ötlete volt, az újonnan felállt állami ügynökség "az egységes állami turizmusszakmai, rendezvénykoordinációs, turisztikai termékfejlesztési, valamint vendéglátással kapcsolatos feladatok ellátását biztosítja". A MTÜ-t és a turisztikai ágazatot Seszták Miklós vezette nemzeti fejlesztési minisztérium felügyeli.