Ilyen veszélyes lett vonatozni Magyarországon?

A Vasutasok Szakszervezete (VSZ) szerint csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történik gyakrabban a nógrádihoz hasonló vonatbaleset, ugyanis évente legalább tízszer van hasonló vészhelyzet.
MTI, 2015. augusztus 16. vasárnap, 18:13
Fotó: Napi.hu

Tavaly tíz, de idén is már öt olyan figyelmetlenségből vagy műszaki hibából adódó "vonatveszélyeztetési" helyzetet hozott nyilvánosságra a MÁV, amely akár tragédiával is végződhetett volna - hívja fel a figyelmet a szakszervezet a Nógrád megyei vonatbaleset kapcsán. Amint arról beszámoltunk, vasárnap reggel összeütközött két személyvonat az Aszód-Balassagyarmat vonalon, a balesetben 21-en sérültek meg, közülük ketten súlyosan. A két szerelvényen összesen 30-40 ember utazott.

Az érdekképviselet emlékeztet: már korábban is figyelmeztetett arra, hogy a vasúttársaságnál kevés a szakember, a jelenlegiek túlhajszoltak, nincs pénz utánpótlásra, és ebből előbb-utóbb tragédia lesz. A VSZ ezért ismét felszólítja a MÁV vezetését és a kormányt: szüntesse meg a létszámhiányt a vasútnál, adjon pénzt újak képzésére, a jó és biztonságos munkakörülmények megteremtésére!

Meleg János, a VSZ elnöke a közleményben kifejti: főként az emberhiánnyal és a munkavállalók túlterheltségével magyarázható, hogy adott esetben a dolgozók figyelmetlenebbek a kelleténél, és ez vezetett oda, hogy az elmúlt években folyamatosan nőtt az olyan vonatveszélyeztetéses esetek száma, amelyeknek következtében egyszerre két szerelvény került egy vágányra, egymással szemben, vagy egymás mögé, s csak a szerencsének köszönhető, hogy nem lett baleset.

A VSZ elnökének tudomása szerint tavaly tíz ilyen vészhelyzetet regisztráltak, s idén is már ötször jelentettek hasonló szituációt az egyes állomásokon, míg korábban évente legfeljebb 2-3 került napvilágra.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Zodiakus, 2015.08.18 14:55

Ilyen veszélyes lett vonatozni Magyarországon?
-Csak vonatozni veszélyes....???ÉLNI VESZÉLYES MAGYARORSZÁGON!!!!
Az utak se jobbak,mivel nincs hazai légitársaság,és hajózás,ezért nem peregnek az emberek a levegőből,és nem fulladnak százasával a Dunába.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rw2, 2015.08.18 14:21

@kartacs: Én laikusként és mint potenciális -na jó, ez ez jó ideje nem teljesen igaz, mióta a méregdrága benzinnel is olcsóbb egy út mint vasúttal - felhasználó nézem a MÁV úgymond viselkedését. Ez alapján tudom megítélni, a belső működésébe csak annyira látok bele ami nyilvánosan megjelenik néha. De ha a külső szemlélő azt látja hogy az utasra csak mint problémaforrásra tekint a vasúttársaság, és nem úgy hogy ő az, akiből megél, akkor ott valami nagyon nagy baj lehet. Azaz rosszak az ösztönzők és visszacsatolások, már ha vannak egyáltalán.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matolcsy, 2015.08.18 10:29

Na!!!
A masiniszta megjött a külföldi nyaralásából nettó 400.000-t keres havonta.
Még írásban is megkapta, hogy szemből jön a vonat.
Szart rá mert megszokásból nyomta a pályát.
Majd 8 évig más nyomja neki a dudát a kóterben.

A szakszervezet meg ne pampogjon!
Gaskó úrból milliárdost csináltak.
Nem hiába a vasutasokrók készültek azok a filmek!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kartacs, 2015.08.18 07:05

@rw2:

Azért nem egészen így van a fejlesztéseket illetően.
Ma már nem az a fontos,hogy a vasútra fordítható "nagyvonalú" nyugati kölcsönpénzt elköltsük mint anno-a pénz felhasználásának ellenőrzése nem volt szempont,hiszen csak az eladósítás növelése volt a cél,lást BP.Keleti-Szolnok,BP-Hegyeshalom -hanem igen keményen vissza ellenőriznek.A mostani fejlesztések már a magyar ipar fejlődését is támogatják(lásd.pl.Szolnok járműjavító fejlesztését,export megrendelését Egyiptomba,Dunakeszi).
A vezetőket nem tartom számon,de Sípos óta talán a mostani vezérigazgató az aki nézi a vasút érdekeit is.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kartacs, 2015.08.18 06:46

@tarnaveni:

Átjött az üzenet.
Tirnaveni,ha már a vasútról folytatunk eszmecserét.
A leírtakkal csak egyetérteni lehet.A tesztes vizsgákon kulcsszavak megjegyzésével simán le lehet vizsgázni egy 10 éves gyereknek is,aztán tágra nyílt szemekkel figyelnek a rendszer kiötlői,hogy hogy a fiatalabb korosztály ilyen irányú tudásszintjével mi a probléma.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html