Az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakasza a "Via Carpatia" terv része, amelynek lényege az Európán áthaladó észak-déli közlekedési hálózat fejlesztése rövidebb útvonal kiépítésével. Ezzel az úttal a Via Carpatia terv magyarországi szakaszainak építése megkezdődött - mondta Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.

Csaknem tíz évet kellett arra várni, hogy egy ilyen hosszúságú autópálya-szakasz alapkövét letegyék. Ez az autópálya a térség két legnagyobb városa között teremt gyors összeköttetést, és fontos a felvidéki magyarságnak is.

Az államtitkár emlékeztetett, hogy a kormány 2016-ban áttekintette a gyorsforgalmi úthálózat helyzetét, és úgy döntött, hogy 2500 milliárd forintos forrásból fejleszti ezen utakat. A terv az, hogy valamennyi magyarországi nagyvárost, megyeszékhelyet becsatolják a gyorsforgalmi úthálózatba, és valamennyi autópálya vezessen a határokig. A 2500 milliárd forint több mint felét a költségvetés biztosítja 2022-ig. Négy-öt év alatt csaknem 900 kilométernyi gyorsforgalmi út épül meg az országban, a tervek megvalósítása jó ütemben halad - hangoztatta Homolya Róbert.

Az M30-as autópálya az M3-as autópályát Miskolccal összekötő gyorsforgalmi út, ezt építik tovább a magyar-szlovák határ felé. Kassától a határig már korábban elkészült az autópálya.
Az 57 kilométernyi kétszer kétsávos, óránként 130 kilométeres sebességre tervezett autópálya három szakaszra bontva épül meg Miskolc és Szikszó, Szikszó és Encs, Encs és Tornyosnémeti között. Az autópályával együtt számos csomópont, felül- és aluljáró, híd, pihenőhely épül majd meg. Az egyes szakaszok kivitelezői a Strabag-csoport alkotta konzorcium, a Colas Út Zrt. és a Colas Hungária Zrt. konzorciuma, valamint a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. konzorciuma - ismertette Pántya József, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója.ű

A kép forrása: Pixabay