Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

- Az Aegon Biztosító Zrt. idei nemzetközi nyugdíjfelkészültségi kutatásának eredményei is megerősítik azt a gyakran hallott állítást, hogy a demográfiai trendek, a munkaerő- és a pénzpiaci változások miatt eljárt az idő a jelenlegi nyugdíjrendszerek felett. Egyre több szó esik ezért az öngondoskodás fontosságáról, hogyan látják ezt? Milyen módon készülhetnek fel jobban az emberek a nyugdíjas éveikre?

- A magyarok csupán 8 százaléka biztos abban, hogy nyugdíjasként fedezni tudja majd az egészségügyi ellátásával kapcsolatos költségeket, szemben a nemzetközi átlaggal, ami 21 százalék. Van már egy jómódú kisebbség, amely alkalmazkodni kezdett a megváltozott körülményekhez, de a többség tanácstalanul áll a jövő előtt. Ha csak sodródunk az eseményekkel, tetemes gazdasági, de elsősorban társadalmi károkat kockáztatunk.

Elengedhetetlen, hogy maguk az emberek is nagyobb felelősséggel gondoskodjanak a jövőjükről már egészen fiatalon. Stratégiai pénzügyi tervük legyen, felkészüljenek az élethosszig tartó tanulásra és a hosszabb aktív életkorra. Az államnak felkészülési időt kell hagynia a ma nyugdíjasainak az alkalmazkodásra, és kiemelt szerepet kell vállalnia az egészségügyi rendszer működtetésében és fenntartásában. De a társadalom minden szereplőjének van ebben felelőssége.

- Még a 2018-as Nyugdíjfelkeszültségi kutatásukban hangsúlyosan foglalkoznak az egészségmegőrzés szerepével a nyugdíjtervezésben és a nyugdíjas évek alatt. Megállapításuk az, hogy az egészség tudatosan élők a pénzügyeikben is felkészültebbek. Önök szerint miként lehet ösztönözni a tudatosabb életet?

- Ahogy fontos a helyes pénzügyi szokások gyermekkorban történő kialakítása, úgy az egészséggel kapcsolatos szokásokra is igaz. Ebben nemcsak az oktatásnak van fontos szerepe, hanem a munkáltatóknak is. A kutatásunk alapján látszik, hogy a dolgozók elsöprő, 92 százalékos többsége örülne is az egészségmegőrző vagy wellness programoknak.

Zatykó Péter.

A magyar dolgozók 44 százaléka jónak tartaná, ha a munkahelyén lenne egészséges ételválaszték, míg 39 százalék örülne a sportolási lehetőségeknek is, ez alig marad el a nemzetközi átlagtól. Tehát a munkáltatók érdeke is, hogy nyissanak ezek felé, hisz a jobb körülmények növelik a dolgozói megmaradást is.

- A kutatásból az is kiderül, hogy az egészségi állapotnak alacsony ráhatása van a magyarok megtakarítási szokásaira, dacára annak, hogy a nagyon eltérő egészségi állapot jelentősen eltérő jövedelemszintet is mutat. A kitűnő egészségnek örvendők csupán 28 százaléka rendszeres megtakarító, alig felülmúlva az ennél rosszabb egészségi állapotban lévőket. Ráadásul a rossz és a kielégítő állapotban lévők sokkal kiszolgáltatottabbak, amikor a jövőjüket tervezik. Hogyan lehet elérni náluk a szemléletváltást?

- Egy olyan világban, ahol a munkavállaló dönti el, hogy mennyit tesz félre a nyugdíjára, és miként fekteti be a megtakarításait, elengedhetetlen a felnőttek körében a pénzügyi műveltség javítása, valamint a szükséges pénzügyi alapok átadása már a gyerekkorban. A széles körű pénzügyi műveltség hiánya riasztó. A törvényhozók, az oktatás, a munkáltatók, és a társadalom egyéb intézményeinek kiemelt feladata ennek kezelése.

Az Aegon 2016-ban indította el Hachathon rendezvénysorozatát, hogy újszerű ötleteket kutasson fel és hasznosítson. Idén a verseny témájának is a Jólét + Egészség címszavakat választották. Milyen javaslatokra számítanak az egyetemista diákok, friss diplomás szakemberek, startupperek, vállalkozók, programozók, tervezők részéről, amely segíthet hatni az ügyfelek egészségére és jólétére?

Meggyőződésünk, hogy az egész életen át tartó anyagi biztonság két alapvető pilléren, a vagyonon és az egészségen múlik. Mindkettő fontos az emberi élet stabilitásához és mindkettő erősen ki van téve a váratlan eseményeknek. A jelenlegi pénzügyi és biztosítási modellek megújításához merész ötletekre van szükség, fel kell borítani a status quot. Kétszáznál is több programozó, tervező, hacker és álmodozó vesz részt az eseményen, tőlük a legkülönfélébb ötletekre és prototípusokra számítunk.

- A verseny jelentkezőinek kompetenciáiként olyan skillek szerepelnek, mint az adatelemzés, a digitális innováció és az IT-ismeretek. Hogyan segíthetnek ezek a jellemzően digitalizációval összefüggő skillek az Önök fejlődésében?

- A digitális átalakulás gyökeresen átformálja a világot: korunk a robotikáról, a dolgok internetéről (IoT), az adatok felhasználásáról, a mesterséges intelligenciáról és a blockchainről szól. A való világban a társadalmat gyökeresen átformáló jelenségeknek vagyunk tanúi. Ebben a változó világban nagyon fontos, hogy javítsunk ügyfeleink kiszolgálásán, felismerjük az igényeiket, a technológiai fejlesztések bevonása pedig ezen javíthat. A Hackathonra érkező kiválasztott csapatok ötletei pont azt ígérik, hogy nem követni fogjuk a változásokat, hanem eléjük kerülünk egy lépéssel.

- Ez lesz a második Hackathon, a korábbi győztesek ötletei közül volt már olyan, amely olyan bevezetésre került a cégnél, vagy tervezik, hogy implementálják az Aegon működésébe, termékcsaládjába?

- Az első két verseny még 2017-ben tartottuk az Ügyfélközpontúság témában. Öt ötletet választott ki az akkori zsűri, amelyek kivitelezését finanszíroztuk. Több ezek közül olyan állapotban van, hogy találkozhattak vele az ügyfeleink.

Ilyen például az ANNA nevű chatbot, amelyet április óta használunk is Hollandiában. Az eredmények is látszanak: csökkent a válaszadási idő az élő chatbeszélgetésekben, ezáltal javította NPS-ünket és csökkentette a telefonhívások számát. Egy másik már a mindennapi használatig eljutott hackathonos ötlet a magyar kollégák által fejlesztett Deep Household nevű szolgáltatás. A mesterséges intelligencián alapuló programot a képfelismeréshez használjuk, a célja, hogy az online kárbejelentés még gyorsabb és egyszerűbb legyen, főként a rendkívüli eseményeknél, mint amilyen a viharkár, a jégverés vagy a beázás. A fejlesztés már a 2018. július elején elindult online önkiszolgáló kárrendezés része.

- Visszakanyarodva a digitalizációra: a biztosítások területén hangsúlyos az emberi kapcsolat az ügyfelek és a vállalat között. Hogyan lehet úgy beépíteni a technikai, robotizációs fejlesztéseket a mindennapi működésbe, hogy ne váljon személytelenné ez a viszony?

- A világban két erős trend van: a digitális átállás, az automatizált folyamatokra való áttérés, a másik pedig a személyre szabott szolgáltatások egyre hangsúlyosabbá válása. A stratégiánkat is eszerint terveztük meg, ami látszik már például az ANNA-hoz hasonló újításokban is, amelyek az ügyfélkiszolgáláson javítanak. A jelenlegi állapot szerint a hagyományos, személyes kiszolgálási csatornák visszaszorulnak, a 2020-as években el fog jönni a fordulópont a self-service szolgáltatások javára. Erre most kell felkészülnünk, ötleteket gyűjtenünk.

A fotókat biztosította, a cikk megjelenését támogatta: Aegon Magyarország Zrt.