Az októberi közúti akcióban több mint 1200 teherautót és buszt ellenőriztek a közlekedési hatóság szakemberei. A problémás esetek aránya megegyezett a korábbi vizsgálatok során tapasztaltakkal, tízből egy járműnél tártak fel valamilyen szabályszegést - áll az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleményében, amelyben beszámolnak a 14 európai ország közlekedési hatóságait tömörítő Euro Control Route (ECR) együttműködés havi-kéthavi ellenőrzésének aktuális eredményeiről. Október 15. és 17. között vizsgálták meg az 1100 tehergépkocsit és 123 buszt.

A hatóság munkatársai így a szállítási tevékenység dokumentációjának, a gépjármű alkalmasságának és a gépjárművezetői okmányoknak az ellenőrzése mellett fokozott figyelmet fordítottak a tachográffal kapcsolatos manipulációk kiszűrésére, a tachográf mentességet megalapozó tevékenység megfelelő igazolásának számonkérésére. 28 napra visszamenőlegesen vizsgálták, hogy a személyszállító és tehergépkocsik vezetői az előírt szünetekkel, a szabályos vezetési és pihenőidők betartásával ültek-e volánhoz - írják a vizsgálatról. Ebből kiderül, hogy 92 teherautó és 24 busz vizsgálata során derítettek fényt különböző súlyú szabályszegésekre. A menetíró készülékkel vagy a vezetési idővel kapcsolatos hiányosságot, mulasztást összesen 66 esetben tártak fel. Tizenkét járművet műszaki vagy közlekedésbiztonsági szabályszegés miatt azonnal kitiltottak a forgalomból, öt tehergépkocsi és hét autóbusz nem folytathatta az útját.

A 2019-ben eddig hat alkalommal végrehajtott ECR-akcióhetek során a Magyarországon megvizsgált több mint 6600 személy- és áruszállító járműből minden tizedik problémásnak bizonyult. A nemzetközi ellenőrzésben a közlekedésbiztonság javítása, a balesetek megelőzése és a szabálykövető vállalkozások védelme érdekében novemberben is részt vesz majd a magyar hatóság.

A buszokkal és a teherautókkal a rendőröknek is gondja támadt a legutóbbi razziasorozaton.