A magyar kormány hazai forrásból összesen 1279 milliárd forintot költ erre a célra, további 73 milliárdot pedig a 32 ezer kilométer hosszúságú úthálózat fenntartására fordítanak - ismertette Tasó László a 471. számú főút hajdúsámsoni elkerülő szakasza alapkövének elhelyezésekor.

Elmondta, miután ebben az időszakban 1200 milliárd forintot költenek vasúti kötöttpálya-felújításra is, szerinte kimondható, 2022-re Magyarország közlekedésben kategóriákat lép előre, a jelenlegihez képest más dimenzióba kerül.

A 471-es út hajdú-bihari szakasza felújításának teljes költsége nettó 44,3 milliárd forint, és hat ütemben valósul meg. A Hajdúsámsont elkerülő 8,6 kilométeres szakasz zöldmezős beruházásban nettó 8,3 milliárd forintos költséggel épül meg 2018 áprilisáig.

Kelet-Magyarország sem marad ki

Antal Szabolcs, Hajdúsámson polgármestere elmondta: a városrendezési tervekben 2004 óta szerepelő, most végre megvalósuló elkerülő útszakasz nyomvonala érinti a helyi iparterületet, ami hozzájárulhat a gazdaság fellendítéséhez.

Az útfejlesztés következő ütemében megépülő, Debrecent Hajdúsámsonnal összekötő 2x2 sávos út pedig a megyeszékhely elérését teszi gyorsabbá és biztonságosabbá.

Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta: az elkerülő út beruházása keretében elkészül két felüljáró és két körforgalmú csomópont is. A fejlesztéssel Hajdúsámson mentesül a jelentős átmenő fogalomtól, és várhatóan 10 perccel csökken az eljutási idő Debrecenből Nyíradonyba - jegyezte meg az igazgató.