Itt a fordulat az autópiacon!

Az új autók listaárának évek óta tartó növekedése megállt – adta hírül a Magyar Lízingszövetség.
Napi.hu, 2014. december 17. szerda, 14:55
Fotó: Reuters

A szervezet - Eurotax adatai alapján készített - összeállításából az is kiderül, hogy egy autó 3 éves koráig közel 50 százalékot veszít az értékéből, ötévesen pedig már csak az eredeti ár 35-40 százalékát éri.

Fordulat történt az új autók piacán. Az idei év utolsó negyedében eddig beérkezett adatokból ugyanis az látszik, hogy megállt az új autók listaárának az első háromnegyed évben folyamatosan lassuló emelkedése. Régóta tartó trend tört meg ezzel: az akciók (árengedmények és készlet-kiárusítások) nélkül számított listaárak 2009-ben jelentősen, majd az azt követő években mérsékeltebben, de tovább emelkedtek. 2012 januárjában a nettó listaárak pedig drasztikusan nőttek, amelyet a személyautók esetében a regisztrációs adó csökkenése ellentételezett - derül ki a Magyar Lízingszövetség Eurotax adatai alapján készített összeállításából.

A járműpiac 2014 első tizenegy hónapjában bekövetkezett bővülésében szerepe volt annak, hogy az idei első kilenc hónapban csak mérsékelten emelkedtek a listaárak, majd az utolsó negyedévben megállt a drágulás - kommentálta az adatokat Jenei Viktor, a Magyar Lízingszövetség elnöke. Idén január és november vége között 21 százalékkal bővült a járműpiac, azaz 81 744 új jármű talált gazdára, ezen belül éves szinten 20 százalékkal 61 ezerre nőtt személyautók eladása.

Gyorsan avul az autó

Jenei Viktort az FHB Ingatlanlízing Zrt. vezérigazgatój, a Magyar Lízingszövetség elnöké. A szakember több mint egy évtizede dolgozik a lízingpiacon, 2000-től 2009-ig az Axon-csoportnál dolgozott vezető beosztásban, 2009-ben csatlakozott az FHB Ingatlanlízing-hez, a cégnél előbb vezérigazgató-helyettesként dolgozott, 2012-től pedig vezérigazgatóként irányítja a vállalatot.

Évi átlagosan 20 ezer kilométeres futásteljesítményt alapul véve egy személyautó maradványértéke az első év után több mint 30 százalékkal csökken, háromévesen már alig több mint 50 százalékra, ötéves korban pedig 35-40 százalékra csökkenhet ez az érték. Ez azt jelenti, hogy egy 6 millió forintos listaáron vásárolt autó hároméves korában alig több mint 3 millió forintot ér majd, ötévesen pedig 2,1-2,4 milliós értéket képviselhet.

A kishaszongépjárművek - amelyek piaca január és november között az átlagot jóval meghaladó mértékben, 41 százalékkal nőtt - a személyautóktól kicsit eltérően veszítenek értékükből. A kisteherautók ugyanis az első év végén 35 százalékkal érnek kevesebbet, szemben a személyautóknál jellemző 30 százalékkal, az ötödik évben azonban fordul a kocka: a kisteherautók az eredeti ár 45 százalékát érik, míg a többi személyautó 35-40 százaléknál tart ilyen korban - mondta Jenei.

A járműpiac idei jelentős bővülése a lízingpiacon is egyértelműen kedvező hatást fejt ki, ám jövőre lassabb lehet a növekedés - véli Jenei.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

gadam0114, 2014.12.17 19:33

Végy egy 5 éves autót, 2 év mulva már 7 éves, egy idős autó, amivel bármi előfordulhat, ha valaki meg leroobban svájcba ausztriába, németországba stb.. vele, akkkor csak a levontatás 600 eur az autópályáról. Tehát sok embernek megéri új autót venni, ja és otthon is ha áll az autó vagy elromlik akkor sokba kerül. Megéri az új autó , max 5 millió forintig.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

unortodox, 2014.12.17 17:19

összeállításából az is kiderül, hogy egy autó 3 éves koráig közel 50 százalékot veszít az értékéből, ötévesen pedig már csak az eredeti ár 35-40 százalékát éri....


..megéri az új autót venni ....hahahaha..jó biznic!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html