A Napi Gazdaság cikke A cég első körben hidrogénnel hajtott buszokat készül gyártani, a hajtóanyagot pedig megújuló energiából, főleg szélenergiából állítaná elő. Elkészült már a magyar gyártmányú hidrogénüzemű busz prototípusa is, amelyet a H2 Bus Kft. gyártott. A hidrogén önmagában is nagy érték, de a legjobban a városi tömegközlekedésben hasznosítható. A megújuló eredetű hidrogénnel hajtott elektromos városi autóbuszok legnagyobb előnye, hogy sem szén-dioxidot, sem más, az üvegházhatást erősítő anyagot nem bocsátanak ki, csak vízgőzt. Ez a technológia tehát elérhető, fenntartható és biztonságos környezetet teremt a városlakók számára. Nem véletlen, hogy a hidrogénmeghajtású közlekedési infrastruktúra kiépítése iránt számos európai kormány mellett több magyar helyi önkormányzat is érdeklődik - mondta lapunk érdeklődésére Molnár László ügyvezető igazgató. "Koncepciótervük" szerint a felépülő hazai szélerőművek annyi villamos energiát termelhetnének, amennyi elég a helyi közlekedést biztosító buszok üzemeltetéséhez szükséges hidrogén előállításához. A Quantum Energy Kft. által tervezett technológia megvalósulása esetén a tömegközlekedésből kiszűrhetővé válnak a környezet felmelegedését okozó hatások, miközben megoldhatók a szélerőművek hálózatra kapcsolását leginkább hátráltató rendszerszabályozási gondok. Mivel hidrogén segítségével hatékonyabban lehet energiát tárolni cellás akkumulátorokban, a hidrogén máshol is elterjedhet, ahol szünetmentes áramforrásra van szükség vagy nincs kiépített elektromos hálózat (tanyák, nyaralók, jachtok és mopedek stb.). A hidrogén a tiszta oxidáción kívül még számos olyan tulajdonsággal is rendelkezik, amelyek a városi buszok ellátásában nagyon ígéretessé teszik. Nem véletlen, hogy a jövő hidrogénes infrastruktúrájának kiépítését a hidrogénnel meghajtott buszok segítségével kezdték meg Madridban, Londonban, Stuttgartban, Stockholmban, Münchenben és számos amerikai városban. Egy kanadai számítás szerint a hidrogénbuszok üzemeltetése már olcsóbb az egész élettartamot tekintve, mint a dízeljárműveké. A müncheni hidrogéntöltőnél pedig 3,30 euróért lehet kapni 1 kilogramm hidrogént, ami versenyképes ár, a hidrogén magasabb fűtőértéke miatt olyan, mint ha 0,8 euróért tankolhatnánk a szuperbenzint.