Itt szitkozódhattak a leginkább az autósok

Összefoglaló készült 2013 legnagyobb közúti torlódásairól.
Napi.hu, 2013. december 30. hétfő, 14:26
Fotó: Napi.hu

Az Árpád hídon és környékén szeptemberben hatszorosára nőtt a menetidő az 1-es villamos felújítása miatt, az M1 autópályán pedig márciusban a rendkívüli hóhelyzet miatt alakult ki egy közel három napos torlódás - 2013-ban ezeken a helyszíneken találkozhattak a legkomolyabb forgalmi változásokkal az autósok. Az egyéb felújítások, forgalomelterelések esetén idén átlagosan 20-25 százalékkal nőtt a menetidő a közlekedési adatok gyűjtésével és elemzésével foglalkozó Best Way Traffic Kft. adatai szerint.

2013-ban az útfelújítások és építkezések mellett rendkívüli időjárási viszontagságok - havazás, hótorlaszok, árvíz - is befolyásolták a közúti közlekedést Magyarországon. A közúti közlekedési információk összesítésével és feldolgozásával foglalkozó Best Way Traffic Kft. az elmúlt négy év tapasztalatai alapján elemezte a hazai utak forgalmát. A fővárosban elsősorban a nagyobb útfelújítások és építkezések miatt alakultak ki komolyabb fennakadások. A legjelentősebb torlódás az 1-es villamos felújításának megkezdésekor jött létre, emiatt az Árpád hídon többszörösére nőtt a menetidő: a korábbi év azonos időszakában mért 5-6 perchez képest 30 percig tartott az átjutás.

A Ferenciek terén tavaly november óta folyó átépítési munkálatok miatt idén mintegy 20 százalékkal több időt kellett szánni az autós közlekedésre a Rákóczi út, Kossuth Lajos utca útvonalán. A korlátozások itt jellemzően munkaidőben okoztak komolyabb fennakadásokat mindkét irányban, de hétvégéken és ünnepnapokon is érzékelhetően lassult a forgalom az előző évhez képest.

15 százalékkal nőtt az átlagos menetidő a pesti alsó rakpart Parlament előtti szakaszának lezárása miatt. A januártól augusztus végéig tartó közműfelújítási munkálatok és építkezések, illetve a nyári árvíz miatt a környező utcákon és a Nagykörúton alakult ki tartósan számottevő torlódás, de a megfelelő tájékoztatásoknak köszönhetően a közlekedők itt fel tudtak készülni az elterelésekre.

Rövidebb ideig, de nagyobb mértékben, mintegy 25 százalékkal növelték a torlódásokat a nyár közepén a 4-6-os villamos vonalán végzett vágányfelújítás, illetve a 61-es villamos vonalának szeptembertől november végéig tartó karbantartása. Mindkét esetben a villamospótló buszok számára kialakított buszsávok miatt lassult a forgalom. Szintén egy ideiglenes buszsáv kialakítása okozott hasonló mértékű forgalomnövekedést a Hegyalja úton, ahol negyedével nőtt a menetidő a korábbiakhoz képest.

Országszerte többnapos fennakadásokat okozott a közlekedésben a márciusi rendkívüli hóhelyzet, melynek nyomán rekordhosszúságú, háromnapos dugó alakult ki az M1 autópályán. Szintén az ország több pontján jelentősen lassult a közúti közlekedés a nyári árvíz idején. A 10-es úton találkozhattak ebben az időszakban a leghosszabb torlódásokkal az autósok, ahol a Budapest-Esztergom vasútvonal felújítása miatt amúgy is nagyobb volt a forgalom: a reggel és a délután több órán át kellett a járművekben várakozni. Átmeneti, rövid ideig tartó fennakadásokat okozott az e-útdíj bevezetése, elsősorban a határátkelőknél.

A nagyobb útfelújítások várhatóan befejeződnek 2014 végére, így valamelyest felszabadul majd a fővárosi közlekedés, addig is azonban további forgalom-elterelésekre és várhatóan jelentősebb torlódásokra lehet számítani a főváros több pontján - véli Szvétek Ferenc, a Best Way Traffic Kft. szakértője.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

ABCY, 2013.12.30 15:36

Azt bátran kijelenthetjük,hogyha Orbán Viktor nincs az országban,akkor megáll az élet is,főleg intézkedések tekintetében,rendkívűli hóhelyzetek,szélsőséges időjárásoknál főleg.Ezt megtapasztalhattuk az osztrák
hóeltakarítógépek bejövetelekor. EKKORA SZÉGYENT MÉG NEM LÁTTAM!!!

Persze ha minden télvíz idején megtették volna a megelőző intézkedéseket,
(útak sózása,hófogók kitelepítése,stb.)több milliárd forintot,többtucat emberéletet ,stb.-stb. lehetett volna megspórólni ebben az országban.

A fővárosi útfelújítások más tészta,ott egészen más a helyzet.Bár a
felújításuk minőségére kíváncsi leszek.Valószinű hogy nem lesznek tartósak,
és pár éven belűl újra lehet csinálni őket,mint minden más utat ebben az
országban.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html