A januári hónap nagy nyertesei a fogyókúrás készítmények voltak, mert az ünnepi szezon után értékben másfélszer, mennyiségben pedig mintegy harmadával többet vásárolnak ezekből a magyarok. Éves szinten 2018. december-2019. november között az értékbeli forgalom közel harmadával nőtt az előző év azonos időszakához képest, így 1,8 milliárd forint értékben fogytak a termékek ebből a kategóriából - közölte a kutatóintézet.

Az ünnepi elhízás után leginkább a súlykontrollt elősegítő kapszulákat keresik a boltokban: az értékbeli eladás több mint fele ilyen. Szorosan a nyomukban járnak, ám némileg mégis vesztettek részesedésükből a porok, köznyelven shake-alapok (kb. 40 százalék). A tabletták, folyadékok, pezsgőtabletták vagy éppen rágótabletták piaci részesedése jóval karcsúbb, alig 6 százalék.

A Nielsen adataiból az is kiderül, hogy az értékesítések több mint kilenctizede a drogériákban történik, a csatorna jelentősége folyamatosan növekszik. Az is látszik, hogy a magyarok főleg a nagyobb, 500 grammos, vagy 50-nél is több darabos kiszereléseket keresik.

Magyarországon az elhízás egyébként népbetegség.