Járások: az ügyfelek nem tudják, kihez forduljanak

Az információs háttér hiányáról, a járási rendszer előkészítetlenségéről, így panaszáradatról számolt be a Napi Gazdaságnak Gémesi György, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke, Gödöllő polgármestere a járási rendszer januári startolásával kapcsolatban.
Tóth Kata, 2013. január 15. kedd, 06:06

A Napi Gazdaság keddi számának cikke

− Milyen jellegű észrevételek futottak be önökhöz a városházára, a jegyzőkhöz?

− Az elmúlt napokban is teljes információhiányt tapasztaltunk, ami elsősorban a rendszer kidolgozásához szükséges idő rövidségének tudható be. Már korábban is hangsúlyoztam, hogy elkapkodott és előkészítetlen volt a járások rendszerének kidolgozása. Több százezer ügy megy most is keresztül az okmányirodai rendszeren, és ha hiba történik, annak komoly következményei lehetnek. Számomra még mindig érthetetlen, miért lesz ez a struktúra polgárbarátabb és költséghatékonyabb, mint az önkormányzati.

− Milyen konkrét reklamációkról értesültek?

− Például az időpont-egyeztetések akadoznak, ami az informatikai háttér kidolgozatlanságának számlájára írható. Hallottunk olyan esetről, hogy egy ügyfél csak több héttel későbbre kapott időpontot. Sokszor az is problémát okoz, hogy a lakos nem tudja, hogy ügyével kihez, milyen irodához forduljon.

− A járási és önkormányzati hivatalokban dolgozóknak milyen tapasztalataik vannak az indulásról?

− Ha a teljes önkormányzati rendszert nézzük, akkor tudomásul kell venni, hogy több tízezer embert kell egy-egy járásba integrálni, ami komoly nehézséget okoz azoknak, akik a korábbihoz képest eltérő munkakört látnak el. Ahol viszont változatlan munkát lát el a hivatali ügyintéző, ott természetesen nincsen fennakadás.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

labandy, 2013.01.15 13:32

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m30efl27Cb1r9fro5o1_400.gif
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tarTosPista, 2013.01.15 13:17

Azért nem győztünk, mert a kapufa az henger alakú volt és nem szögletes.
A riporter mit mondott: Így van!
Ez kérem, azt jelenti lefordítva, hogy futballberkekben minden vezető a helyén van, mindenki ért hozzá, kapufa a hibás. Az a hülye akác, az! Hát, ki kéne rúgni, nem?
Persze, már ki akarták rúgni...
- - - - - -
Bizzony, bizzony! 23 éve lőjük a kapufákat, s csak bukjuk a meccseket.
Ikarus, Videoton, stb.
Széles sávot! Vagy hogy is van? Ja. Széles utat!
Mindenkinek!
Ez lenne az élet Babolcsai néni!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tarTosPista, 2013.01.15 13:01

Fel! Mindig fölfelé kell, a fejhez, ott van a megoldás. Tehát fölfelé érdemes fordulni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Blama, 2013.01.15 10:55

@gg11: Az egy véletlen rossz pillanat volt.
A rendszer stabil, működőképes és önjavító.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gg11, 2013.01.15 10:50

Egyszerően undorító és türhetetlen amit ott művelnek.2 hete vol.tunk Magyarországon hogy lemondjuk a gyest és a családit mert másik országban igényeljük és senkinek semmi sütnivalója nem volt hogy hova forduljunk.Az államkincstár a járási hivatalhoz küldött és a járási hivatalnak halvány gőze nem volt róla hogy miről beszélünk.Tiszta szégyen a magyar ügyintézés.Utána visszairányítottak az államkincstárba ahol egy jogász segített.Békéscsabán az ügyintézés kriminális és szégyen.Söpredék egy banda dolgozik ott.Ennyit a járási hivatal működéséről.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html