Előkészítjük a közúti-vasúti közösségi közlekedési rendszerek összehangolását, hogy egységes menetrendi, utastájékoztatási és (ami a legfontosabb) jegyrendszert hozzunk létre 2020-ra - mondta a Magyar Időknek adott interjújában Mosóczi László, az innovációs tárca államtitkára.

Ez magában foglalja a vasúti és buszjáratok párhuzamosságainak kiszűrését, a csatlakozások biztonságos megszervezését, de azt is, hogy az ország két pontja közt utazva csak egy jegyet kelljen megváltanunk, függetlenül attól, hogy ehhez hányfajta szolgáltatást kell igénybe vennünk, hányszor szállunk át buszról vonatra, helyi járatról helyközire.

Vizsgálják a MÁV és a Volán-társaságok egy holdingba tömörítésének lehetőségét. Úgy vélik, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium erős megrendelői és ellenőrzési jogosítványokkal bírva kérheti számon az elvárásokat a szolgáltatókon, legyenek akár állami, akár magánkézben.

A kormány deklarálta, hogy a közösségi közlekedés gerince a vasút, ezért 1500 milliárd forintot fordítanak a kötött pályás infra­struktúra fejlesztésére ebben a ciklusban. A tervek szerint a Bécs felé tartó vonatok 2023-tól 160-as tempóban közlekedhetnek majd.

A gyorsforgalmi és kiemelt főúti fejlesztéseket tartalmazó útprogram kerete 2550 milliárd forint. A nagy feladatok megoldására nem elegendőek a hazai építőipari kapacitások, ezért a teljes program lezárása túlnyúlhat a kormányzati cikluson.

A fotó forrása: Szabó Dániel/Napi.hu