Jelentősen csökkenhetnek a közlekedési bírságok

Csökkentené a közlekedési bírságok összegeit és betiltaná a lézerblokkolót is az a kormányrendelet-tervezet, amelyet következő ülésén tárgyal a kabinet - a várható változásokról Bíró Márk, a Fidesz-frakció közlekedési szabályok és szankciók átalakításáért felelős politikusa és Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi képviselője számolt be kedden Budapesten.
MTI, 2012. július 17. kedd, 12:38
Fotó: Napi.hu

Bíró Márk és Kovács Kázmér az autóklub vezetéstechnikai pályája mellett tartott sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a rendelet-tervezetben szétválasztották a közlekedő társadalomra veszélyes, illetve arra veszélytelen szabálysértéseket, és ez utóbbiak esetében alacsonyabb bírságokat állapítottak meg.

Így a várakozási és megállási tilalom megszegéséért eddig kiszabott fix összegű, 30 ezer forintos bírság, egy senkit nem veszélytető tiltott parkolás esetén 10 ezer forintra fog mérséklődni, viszont ha valaki zebrán áll meg, annak már 25 ezer forintot kell fizetnie, míg az egyik legsúlyosabb büntetést, 50 ezer forintos bírságot kap az, aki mozgássérülteknek fenntartott helyen parkol - hangzott el. Bíró Márk közölte azt is: betiltják a lézerblokkolót, de a radardetektort nem.

A fideszes képviselő a változások között említette azt is, hogy a vasúti átjárón való tiltott áthajtás esetében az eddigi 300 ezer forintos bírságot 60 ezer forintra mérsékelik, és azt is meghatározzák, hogy ez a szabálysértés csak ott büntethető, ahol valóban jár vasút. Emellett nem lesz büntethető az egészségügyi doboz hiánya, csak akkor, ha szükség lenne rá, de nincs. Így a rendőr csak azért nem állíthatná meg az autóst, hogy kifejezetten az egészségügyi dobozt vagy a láthatósági mellényt ellenőrizze - tette hozzá.

Kovács Kázmér a változások közül azt emelte ki, hogy az eddigiektől eltérően nem lesz büntethető az, aki saját garázsa előtt parkol. Emellett - folytatta - bíróság előtt vitathatja felelősségét az, aki "végszükségszerű ok" miatt parkol szabálytalanul, mert például egy vajúdó kismamát visz kórházba.

Az autóklub jogi képviselője azt is elmondta: a kerékpárosok tekintetében a véralkoholszinttől függően differenciálják a bírságolást, és a jövőben a 0,5 és 0,8 ezrelék közötti véralkoholszint csak akkor lesz büntethető, ha a kerékpáros veszélyhelyzetet teremt, vagy ha főúton közlekedik. Jelenleg ugyanis az is több tízezer forintos bírságot kaphat, aki egyik tanyáról a másikra egy földúton közlekedik egy-két pohár sör után - jegyezte meg.

Bíró Márk szerint csütörtökön kerül kormány elé rendelet-tervezet, a változások augusztus 1-én, illetve szeptember 1-én léphetnek hatályba. Kovács Kázmér emlékeztetett arra, hogy kormányrendelet-tervezet előzménye az a jogszabályváltozás volt, amelynek alapján a közigazgatási bírság helyett a jövőben szabálysértésnek minősül a várakozási és megállási tilalom megszegése. A kormányrendelettel kapcsolatban utalt arra, hogy ősszel egyes részletszabályokat tovább finomíthatnak, szóba kerülhet egyes bírságösszegek csökkentése, arányosítása, esetleg súlyosbítása.

Bíró Márk emlékeztetett arra, hogy májusban munkacsoportot hoztak létre a Fidesz szakpolitikusai, az illetékes minisztériumok és a társadalmi szereplők a KRESZ módosítása és a közlekedési szabálysértésekért járó büntetések "életszerűvé szabása" érdekében. A fideszes képviselő szerint azóta már 300 észrevétel érkezett kreszmodositas@gmail.com e-mail címre, ahová továbbra is várják a KRESZ-szel kapcsolatos észrevételeket, építő jellegű javaslatokat.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

obsi, 2012.07.17 19:25

Az egyik legveszélyesebb a gyorshajtás.
A halálos balesetek legnagyobb százalékában az egyik fő tényező.
Skandináviában a legjobb a közlekedési baleseti statisztika.
Nem azért mert mindenki volvoval, saabbal jár hanem, mert mindenki szó nélkül betartja a közlekedési szabályokat.
Gyorshajtásért el kellene venni a jogosítványt és nem visszaadni soha.
Még 2km/óra túllépésnél is.
A magyar csak így nevelhető.
A szabályszegőket pedig közlekedési balesetben megnyomorodott betegek rehabilitációs intézetében kötelezném segédápolói feladatokra.
Etetni-itatni a 18 éves tetraplég (teljesen béna) motorost, hogy legyen min elgondolkodni a sebesség veszélyeiről.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Zodiakus, 2012.07.17 19:15

Mire tudnak főleg büntetni?A gyorshajtásra.Pedig messze nem ez a legveszélyesebb.Az át nem gondolt baf@sz előzések sokkal veszélyesebbek.De hát erre nincs mérőműszer.
Megyek mondjunk 70-el egy sorban,mert előttem az N-edik autó ennyivel megy.Jön a barom hátulról,furakszik,lökdösődik,csak hogy kettővel előrébb legyen.Miatta beindul a láncfékezés.A sor blokkolva fékez,és aki nem tartotta a távolságot .....Mindez egy barom miatt.És mennyien vannak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

obsi, 2012.07.17 15:07

A lófaszt!
Majd, ha a közlekedési baleseti statisztika javul elkezdhetünk gondolkodni a csökkentésről.
Addig is emelni és emelni!
Még parkolni sem tud a magyar nem, hogy szabályosan közlekedni.
Törökországban különbül megy a szabályok betartása, mint nálunk.
Szégyen.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

bernstein, 2012.07.17 14:53

Mi ez a liberális életszagú maszlag?
És hol marad a megszokott tekintélyelvű demagógia???
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html