A portál piaci forrásokra hivatkozva arról számol be, hogy a külföldi tulajdonú, meghatározó hazai sörgyártók - a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Borsodi Sörgyár Kft. - emeltek az átadási áraikon. De ezt a cégek nem erősítették meg, arra hivatkozva, hogy nem nyilatkoznak az árazási stratégiájukról.

Viszont a kereskedők már tapasztalják a drágulást: bruttó 4-5 százalékos áremelkedés látszik. Ez például egy félliteres kiszerelésű, alsó árkategóriába tartozó, 200 forintos sörnél körülbelül 10 forintos áremelkedést jelent. Ez a termékek nagy részére igaz, de egyes sörféleségek ára ennél nagyobb mértékben - több tíz forinttal - is növekedett - állítja az Agrárszektor.

A Dreher Sörgyárak Zrt. általánosságban annyit közölt, hogy az alapanyagok - például a mezőgazdasági termékek vagy az alumínium - világpiaci árának emelkedése, illetve az itthoni munkaerőpiaci kiadások növekedése hatással van a cég költségeire, így áraira is. De a fogyasztói árak megszabását a kiskereskedelmi partnerekre hárították.

A sör egyébként az egyik leginkább nominálisár-tartó termék: tíz év alatt is alig drágult. De a piaci szereplők - kézművesek és sörgyártók együttesen - adókedvezményi rendszer kidolgozását várják a kormánytól.

A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.