A fizetőparkolás bevezetésének elhalasztása mellett szólt, hogy 2015-ben helyezik üzembe az esztergomi vasútvonalat, ami az agglomerációs közlekedést jelentősen javíthatja, továbbá a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. ekkor adja át a fonódó villamos III. kerületi szakaszát, valamint a fizetőparkolás bevezetéséhez szükséges, a parkoló órák beszerzésére irányuló közbeszerzés is eredménytelenül zárult novemberben - mondta Puskás Péter fejlesztésekért Óbuda-Békásmegyer felelős alpolgármestere a Heti Válasz Online-nak.

A fővárosi önkormányzat jogosítványa meghatározni, hogy hol lehet fizetős parkoló övezet és e zónákat már az előző ciklusban kijelölték a III. kerületben. Akkor a kerületi önkormányzat nem támogatta a fizetőparkolás bevezetését, mert úgy érezték, hogy a kerületi lakosok többsége elutasítja ezt. Időközben a II. kerület a Szépvölgyi útig, a III. kerület határáig elhozta a fizetőparkolási zónáját, és ez is hozzájárult ahhoz, hogy kaotikus lett a parkolási helyzet Óbudán. Így a közhangulat jelentősen megváltozott, egyre többen támogatták a fizetőparkolás bevezetését.

Az önkormányzat nem pénzbevételi forrásnak tekinti a fizetőparkolást, csupán azt szeretnék, ha legalább nullszaldós lenne - hangsúlyozta az alpolgármester. A fővárosi rendelet egy autóra ír elő ingyenes parkolási parkolási engedélyt, de a kerületben lakásonként két autóra is lehet majd igényelni, illetve a fizető zónán kívül élő kerületi lakosoknak regisztráció után biztosítják, hogy a fizető övezeten belül 1,5 órát naponta ingyenesen parkolhassanak. Továbbá az iskolák környékén is biztosítanak napi kétszer 20 perces ingyenes parkolást a szülőknek.