Jöhet az óriási kínai hitel Budapestre

Az Országgyűlés kedden hozzájárult a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának újjáépítéséhez, a 160 kilométer hosszú vasútvonal várhatóan 472 milliárd forintba kerül, amelyet 85 százalékban kínai hitelből, 15 százalékban pedig Magyarország által biztosított forrásból finanszíroznak.
MTI, Napi.hu, 2016. április 13. szerda, 10:31
Fotó: Napi.hu

A döntésről a Xinhua kínai hírügynökség is megemlékezett.

A képviselők 123 igen szavazattal, 6 nem ellenében és 45 tartózkodás mellett hirdették ki az építkezés kivitelezéséről és finanszírozásáról szóló, Pekingben tavaly november 24-én aláírt kínai-magyar kétoldalú egyezményt.

A beruházás elsődleges célja, hogy a görögországi Pireusz kikötőjébe érkező kínai áruk vasúton közelíthessék meg az Európai Uniót. Ennek érdekében a magyarországi szakaszon a Budapest-Ferencváros-Kelebia-országhatár közötti vasútvonalon 160 kilométeren alakítanak ki új kétvágányú, villamosított, az európai szabványnak megfelelő pályát, amelyen akár 740 méter hosszú tehervonatok is közlekedhetnek, a személyvonatok sebessége pedig elérheti az óránkénti 160 kilométert. A tervek szerint a projekt 2018-as megvalósítása után a jelenlegi 8 óráról három és fél órára csökken a Budapest-Belgrád közötti vonatút ideje.

HOZZÁSZÓLÁSOK