Hozzátette: a fuvarozókkal folytatott pénteki tárgyaláson azt javasolta, hogy a korábban egyeztetett 30 pontos megállapodás-tervezet 10 pontját, amelyeket a kormány nem lát megvalósíthatónak, vagy értelmetlen kérésnek tart, egyelőre vegyék le a napirendről.

Az államtitkár ezek között megemlítette az üzemanyagok jövedékiadó-tartalmának csökkentését, a fuvarozási tevékenység általános forgalmi adójának 25-ről 15 százalékra mérséklését, az egynapos autópályamatrica kiterjesztését a kamionokra, és a hétvégi kamiontilalom feloldását.

E témák között megemlítette még a fuvarozók számára létrehozandó szakképzési alap létrehozását, amelynek forrása a vállalkozások szakképzési hozzájárulása lenne. Álláspontja szerint ez nem a kormány, hanem az Országos Érdekegyeztetési Tanács kompetenciájába tartozik.

Ehhez hasonlóan az utak fenntartására, felújítására fordítható útalap kérdése sem a kormány hatásköre, hanem az országgyűlésé.

Szanyi Tibor közölte: a fuvarozási vállalkozások önköltségi ár alatti fuvardíj-vállalása esetére kért szankciókat is elvetette, mert ezt a kérdést szerinte rá kell bízni a piacra.

Szanyi Tibor közölte: a fuvarozói kérések között szerepelt, hogy készüljön tanulmány, elemzés, a magyar közúti szolgáltatást végző vállalkozások versenyhelyzetéről, üzleti lehetőségeiről. A kormány véleménye az, hogy ennek elkészítése érdekvédelmi, és nem kormányzati feladat.

Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy a 30 pontból van olyan, ami megállapodás nélkül is már menet közben teljesült. Ilyen például a Magyarországon szabálytalanul fuvarfeladatot vállaló külföldi közúti fuvarozók szankcionálása, ami lehet akár a kamion visszatartása is.