Késik az alagutas magyar gyorsforgalmi út átadása

A kormány 2016-os ígérete volt, hogy 2020-ig az összes megyei jogú várost elérhetővé teszik gyorsforgalmi úton a Modern Városok Program fejlesztései révén. A 2011-ben elkezdett M85-ös Csorna és Sopron közötti szakaszát már 2017 óta építik, ez várhatóan fél éven belül elkészül.
Szabó Dániel, 2020. augusztus 12. szerda, 11:00
Fotó: MTI Fotó

Még Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszterként 2016-ban jelentette be, hogy 2022-ig 81 főút újulhat meg, így mintegy 1000 kilométernyi új négysávos autóút és autópálya épülhet az országban. Első sorban az volt a cél az akkor 2500 milliárd forintos beruházáshalmazzal, hogy az ország összes megyei jogú városát el lehessen érni valamilyen gyorsúton, valamint az autópályák elérjenek az országhatárig.

Azóta az útprogram keretösszege 3200 milliárd forintra emelkedett, amelynek egy részét uniós támogatásból fedezik, de a nagyobbik szeletért a magyar állam felel.

"Az Útprogram elindításának idején tizennégy megyei jogú város volt elérhető négysávos úton. A tavalyi év végére, Salgótarján, Szombathely és Veszprém bekötésével már tizenhétre növeltük ezt a számot. Eger gyorsforgalmi kapcsolatának közelmúltbéli megteremtésével tizennyolcra ugrott előre ez a mutató. Az újabb csatlakozó is meglesz fél éven belül, amikor Csornától Sopronig kiépül az M85" - válaszolta most Schanda Tamás az Innovációs és Technológia Minisztérium államtitkára az LMP-s Ungár Péter írásbeli kérdésére a várható átadásokkal kapcsolatban.

Az M85-ös jelenleg Csornáig ér, itt már megvalósították az elkerülő második ütemét is. A 2011-ben megkezdett teljes fejlesztés utolsó, Sopron-Csorna közötti szakaszát 2018 februárja óta építik. A Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. konzorciuma feladata a kivitelezés, a fertőrákosi csomópont és a soproni országhatár közötti szakaszon egy 780 méteres alagút is épül Sopron mellett. Az út a válasz alapján - az eredeti ígéretekhez képest - legalább két éves csúszásban van, lévén 2018. március 15-re tervezték az átadást.

"A kivitelezés az összes további irányba - Békéscsaba, Kaposvár, Szolnok és Zalaegerszeg felé - is folyamatban van, több részszakasz átadása még idén megtörténik. Terveink szerint 2025-ben már elmondhatjuk majd, hogy Magyarország mindegyik megyei jogú városa elérhetővé vált négysávos úton. Az Útprogram első évtizedében tehát kilenc megyei jogú város lakóinak közlekedési helyzete javul ugrásszerűen" - közölte Schanda, amelyből már látszik, hogy a teljes útprogram hároméves késésben van az eredeti 2022-es ígérethez képest.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

toferi41@freemail.hu, 2020.08.12 13:00

Sandán figyelem Schandát, amikor Szolnokot érintő út megépítéséről beszél, ugyanis az utóbbi öt-hat választáson nem volt olyan párt amelyik ne ígérte volna meg ennek az útnak a megépítését, s ezek az ígérgetések elszálltak a semmibe!Javaslom, hogy erről az útról Schanda úr, vagy bárki más csak akkor beszéljen, ha már az úton el lehet járni, s addig csak figyeljünk, hogy milyen okokat találnak ki arra, hogy ez az út a híddal még sem épült fel a nem tudom már hányadik határidőre!Remélem, hogy lesz olyan párt az országban ,hogya Szolnok feletti építési munkaterületen levő korábban már megépített műtárgy torzók megépítésének és állagmegóvásának költségeit valamelyik felelős majd megtéríti azoknak akiknek a pénzéből ez az útszakasz megépült!Előre is köszönöm azt a "gondos gazdálkodást", ami ezen a beruházáson megvalósult 2112 óta.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html