Kétmilliárdos élelmiszerkampányt indít a kormány - a kiskerláncok ismét célkeresztben

A kormány mintegy kétmilliárd forintot költ élelmiszerbiztonsági kampányra 2019-ig. Fazekas Sándor szerint néhány hónap múlva a munkának már jól látható eredményei lesznek. A magyar termékek arányát tovább növelnék a kiskereskedelmi forgalomban.
Domokos Erika, 2017. július 15. szombat, 17:13
Fotó: Napi.hu

A magyar emberek érdekeit védi a kormány húszpontos élelmiszerbiztonsági akcióterve, elősegítve az élelmiszerek minőségének javítását, a vásárlói tudatosság fejlesztését és a hatósági tevékenység hatékonyságának növelését - mondta Fazekas Sándor földművelésügyi minisztere egy vidéki rendezvényen az MTI tudósítása szerint.

Fazekas fontosnak nevezte, hogy az élelmiszerek nagy részét a magyar élelmiszeripar állítsa elő a magyar mezőgazdaság által megtermelt alapanyagokból. Mindez további munkahelyeket teremt és segíti a gazdák megélhetését is. Azt szeretné elérni a kormány, hogy a magyar fogyasztók biztonságos, GMO-mentes, jó minőségű és egészséges élelmiszerekhez jussanak - mondta az agrártárca vezetője

A kormány döntése értelmében egy komplex kampány indul, erősítve a minőségi termelés szabályozását - mondta a miniszter. Fontosnak nevezte egy olyan minősítési rendszer kialakítását, amely segíti az élelmiszerek közötti eligazodást. Bővítik és fejlesztik a hatósági szakértői munkát, az ellenőrzéseket, és támogatják az élelmiszerek megkülönböztetésére alkalmas önkéntesen alkalmazható eszközök, védjegyek elterjesztését.

Szintén feladat az élelmiszerek S-QR kód védjegyének megtervezése és létrehozása. Ez lehetővé teszi, hogy a legkorszerűbb számítástechnikai eszközökkel lehessen információkat gyűjteni az élelmiszerekről - mondta a miniszter. A következő időszakban kampányt indítanak a vásárlók tájékozottságának növelésére. Ezt szóróanyagok, kiadványok és képzések szolgálják majd. Az iskolai oktatásban is szerepet kap az élelmiszerek megismerése - idézte a minisztert az MTI.

A 2019-ig tartó "kampány" forrásigénye összesen mintegy kétmilliárd forint: 2017-ben 150 millió forintot, 2018-ban egymilliárd forintot, 2019-ben pedig több mint 700 millió forintot költenek erre. Néhány hónap múlva a munkának már jól látható eredményei lesznek - mondta az agrártárca vezetője, aki szerint a magyar termékek arányát szeretnék tovább növelni a kiskereskedelmi forgalomban: míg 2010-ben ez 30 százalék volt, idén már 60 százalék.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

V0LE, 2017.07.15 22:31

"A kormány döntése értelmében egy komplex kampány indul, erősítve a minőségi termelés szabályozását..."

Kishantos utan meg van pofajuk...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gyurta, 2017.07.15 22:24

GMO? Tele van vele minden lakás hűtője! Balfasz karcagi jogász.
Úgy látszik az újabb megtévesztés sikerrel kecsegtet. A magyar árú akkor lesz jobb ha versenyez és nem attól hogy Lábos, vagy Serpenyő majd kényszerítő eszközöket alkalmaznak.
Lesz magyar árú persze hogy lesz, nem kekeckednek a láncok a kormánnyal. Ezért nincsen normális alma a szezonban a boltokban, mert nálunk a léalma is kiváló egye a szerencsétlen vevő hiszen magyar.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bahnsteig_Eins, 2017.07.15 20:47

"élelmiszerbiztonsági akcióterv"

Jajjjj... legutóbb, ha jól emlékszem, nyugdíjvédelmi akcióterv volt, el is tüntették a nyugdíjmegtakarításokat szőrén-szálán, volt 3 ezer milliárdocska, nincs 3 ezer milliárdocska... ja lehet, hogy volt még valami munkahelyvédelmi akcióterv is, azóta is lasszóval próbálják fogni a rabszolgákat a munkahelyek betöltésére...

Ha ha ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html