Miközben Budapest környékén a raktározási kapacitás 1 millió négyzetméterre nőtt, addig ebből a veszélyes árukapacitás mindössze 20 ezer négyzetmétert tesz ki. A raktározók is felelősek, mert nem hajlandóak megfizetni a háromszor magasabb díjakat, miközben egy ilyen létesítmény megépítése ötször többe kerül, mint egy hagyományos raktár kivitelezése. Ezt követően Csuhay Marianna, a gazdasági tárca főtanácsosa arról beszélt, hogy míg a szállításra már vonatkoznak egységes szabályok, addig a raktározásra nem. Ugyanakkor a terrorfenyegetettség növekedése miatt az Európai Unió már készíti az ellátási lánc biztonságához kapcsolódó szabályozást, ennek bevezetésére néhány évig még várni kell. 2008-tól viszont elindítják a vegyi anyagok osztályozására és címkézésére vonatkozó úgynevezett GHS-rendszert, amit az ENSZ szakértői bizottsága dolgozott ki. Ezen belül, 2007-től a közúti és vasúti szállításban már életbe lépnek a címkézési szabályok.