Kevesebb bosszúságot okozna a budapesti hídpénz?

Még vizsgálja a hídpénz bevezetésének lehetőségét a budapesti városvezetés.
NAPI, 2012. június 18. hétfő, 12:15

Még meg kell vizsgálni a hídpénzzel kapcsolatos felvetés részleteit - közölte Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója hétfőn az MTI-vel.

A közlemény szerint amint a koncepció konkrét formát öltött, haladéktalanul tájékoztatják a közvéleményt.

A Népszava hétfői számában írt arról, hogy a főváros vizsgálja annak lehetőséget is, hogy jövő júliustól mégsem a klasszikus dugódíjat, hanem hídpénzt fizettetne az autósokkal.

A jelenlegi elképzelések szerint a Duna-hidakon való átkelésért kellene egyszeri díjat fizetni, itt is lehetnének kivételek.

A hídpénz részleteiről Tarlós István nem beszélt a lapnak, de általánosságban azt hozta fel mellette, hogy az ellenőrző rendszer kiépítése gyorsabb és olcsóbb lenne. Ez az autósoknak kevesebb bosszúságot, a forgalomban pedig kisebb zavart okozna.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Borisz1106, 2012.06.19 08:28

Első kérdés: a hídpénzt el fogja fogadni a dugódíj helyett az EU? Mert ha nem, vissza kell fizetni azt a 180 milliárdot amit a 4-es Metro-ra vettek föl!
Második kérdés: miért kell fenntartani egy full veszteséges, baromi drága tömegközlekedést, azoknak a pénzéből akik nem is használják?

Persze ez már valamivel jobb megoldás, mint az, hogy az állam fizesse az adófizetők pénzéből (50-55 milliárd Ft/év) a BKV veszteségét. Főleg úgy, hogy az adókat 10 millió ember fizeti, de ezt a sz@r céget kb 1,5 millió használja! (Van aki életében egyszer sem! Mégis évi 5.000 Ft-jába kerül a veszteség finanszírozása)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Zodiakus, 2012.06.19 05:19

Hídpénz.Volt ilyen a középkorban.Tehát az irány jó!
A szocializmus nagy bűnének tartották hogy minden befolyt egy nagy kasszába,és ebből fizettek mindent.Támogatták azt ami veszteséges,büntették azt aki gazdaságos.És most .....????
Már a sóadót várom,és célba érünk!
Isten hozott a középkor hajnalán!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

SzaszaG, 2012.06.18 19:07

A dugódíj ugye még az előző csapat vállalása volt a 4-es metró sikerprojekt eu-s támogatásának fejében. Ott nincs kibúvó.

Ez a hídadòóviszont elég nagy böszmeség.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

bogyu, 2012.06.18 15:02

Szög a zsákból.

Nincs már környezetvédelmi duma, nincs már az utak tömegközlekedéshez való felszabadításának igénye, nincs már semmi más, csak a pénzbehajtás legegyszerűbb módjának a kiötlése.
Hogyan lehet a legolcsóbban újabb bőrt lehúzni az autósokról, hogy be lehessen tömni az állami finanszírozás megszűnése miatt a BKV költségvetésében támadt hatalmas lukat.
Az újabb sarc ötlete különösen megtetszhetett Tarlósnak, így nem kell kedvezményt adni a helyi lakosoknak, hiszen a hidakon nem lakik senki, legfeljebb alattuk, amíg a folyamatos bírságokkal több év letöltendő miatt ki nem vonják a hajléktalanokat a forgalomból.
Nem lenne egyszerűbb - mondjuk - Budapest adót szedni az ország lakosságától? 0,1-es szorzó a nem budapesti lakosoknak, 1,3-as a belvárosiaknak. Költség minimális, és legalább nem csak az autósokat, de minden állampolgárt fizetésre lehetne kötelezni.
Csak úgy dőlne a lé ...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html