Kiapadtak a pályázati források

Nincs már nyitott pályázat a logisztikai tevékenységet végző cégek számára, a megmaradt néhány tenderre leginkább önkormányzatok jelentkezhetnek − tájékoztatta a Napi Gazdaságot a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
Dzindzisz Sztefan, 2013. január 28. hétfő, 00:00
Fotó: Napi.hu

A logisztikai pályázatok nagy népszerűségnek örvendtek a 2007 és 2013 közötti uniós költségvetési időszakban, így ezen forrásokra idén már nem lehet tenderezni − közölte lapunk érdeklődésére a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ). A szervezet kommunikációs főosztályától ugyanakkor azt a tájékoztatást kaptuk, hogy továbbra is érdemes figyelni a pályázati kiírásokat, mivel előfordulhat, hogy egyes pénzek közös kalapba való visszakerülésével ismét kiírnak néhány lehetőséget. Ilyen lehet a közel két éve meghirdetett, Logisztikai központok és szolgáltatások fejlesztése című pályázati felhívás, amelyből eszközbeszerzésre, infrastrukturális és ingatlanberuházásra, illetve információs technológiafejlesztésre lehetett támogatást igényelni. A konstrukció népszerűségére jellemző, hogy többször is emelni kellett a 9 milliárd forintos keretet, így végül a tavaly októberi lezárásig 13 milliárd forint összegben fogadtak be pályázatokat.

A jelenleg is nyitva lévő tenderek közül − néhány, önkormányzatok számára elérhető, hulladékgazdálkodással foglalkozó mellett − a Közlekedési módok összekapcsolása, gazdasági központok intermodalitásának és közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése elnevezésű tarthat számot jelentősebb érdeklődésre. Bár a lehetőség nincs nyitva a vállalkozások előtt − csak a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a száz százalékban állami tulajdonú társaságok és szervek, az önkormányzatok és a felsoroltak konzorciumai számára −, áttételesen mégis húzhatnak belőle hasznot. A kiírásból ugyanis a logisztikai központok és térségek, ipari parkok (ipari területek), kikötők és repülőterek külső közcélú közlekedési infrastruktúrájának intermodalitást biztosító fejlesztéseit lehet támogatni, beleértve a kikötő megközelítésére szolgáló hajóút-fejlesztést és medencekotrást; folyótorkolat-elzárást és a közlekedési infrastruktúra fejlesztésének védelmét biztosító, árvízvédelmi töltéssel, illetve partvédelmi művekkel kapcsolatos beavatkozásokat, valamint országos közforgalmú kikötők belső közcélú infrastruktúrájának fejlesztését is.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK