Kiderült - ennyi lesz a pesti dugódíj

Évi 10-12 ezer forint lesz a díj azoknak, akik átlépik Budapest közigazgatási határát és a belső zónát.
Napi.hu, 2015. december 3. csütörtök, 11:22
Fotó: Napi.hu

Még 2015 tavaszán is reménykedett Tarlós István főpolgármester, hogy valamiképpen megússza főváros a dugódíjat. Ez ügyben maga is kint járt Brüsszelben és tárgyalt az illetékesekkel - írja a Figyelő mai száma.

A budapesti küldöttség azonban nem járt sikerrel, "lepattant a Bizottságról, Brüsszel egyértelművé tette, hogy a 4-es metró támogatási szerződésében vállalt kötelezettséget teljesíteni kell". Azóta versenyfutás van az idővel, ugyanis legkésőbb 2016 végéig be kell vezetni" - fogalmaztak a lapnak.

A lap városházi forrásai szerint kétlépcsős szisztéma szisztéma rajtolhat 2016 végén: mindenkinek kell fizetnie éves matricát, aki átlépi Budapest határát - ennek összege pár ezer (3000-7000) forint lenne. Emellett lenne egy belső zóna, ahova már havonta több száz forintos díjért lehetne behajtani - így éves szinten 10-12 ezer forintos díj jöhet ki.

A lap szerint hivatalos bejelentés pénteken várható a Városháza részéről - miközben eddig a témával kapcsolatban egyetlen elemzés, hatástanulmány nem került nyilvánosságra.

Egy újabb sarcot azonban egyetlen vezetés sem tud örömmel bejelenteni. Különösen nem a netadó miatti felháborodás és sorozatos demonstrációk után. A lap szerint Budapest vezetése és a kormány retteg attól, mi lesz a politikai hatása, ezért igyekeznek olyan szisztémát találni, ami nem jelent elviselhetetlen terhet az érintetteknek. Az intézkedést ez esetben lehet úgy kommunikálni, hogy "nem mi akartuk, hanem az EU" - írta a Figyelő.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Rodent, 2015.12.04 23:15

@paramparam: Ezt nem tudom mire alapozod, de az a mocsok amit a BKV tomegkozlekedes cimen muvel, az inkabb botranyos mint dicseretre melto.

Talan probald ki elobb par nyugati fovaros tomegkozlekedeset, aztan utana hasonlitgasd oket.

Egy dolog igaz, kozvetlenul osszehasonlitva az arakat, a magyar olcsonak szamit, a fizetesekhez merten azonban messze nem.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

paramparam, 2015.12.04 22:47

@Vote: Egyetértek! Hibái ellenére a budapesti tömegközlekedés valóban a legjobbak között van.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laci_52, 2015.12.04 12:57

Szerintem nem derült ki semmi: a belső zóna határait is ismernünk kellene!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya, 2015.12.04 07:09

@fazakasl: khm...

És orbánia mindent megtesz a nagyobb bérekért???

?omdjuk ilyesmiket hiányolok:
Kiszámítható gazdaságpolitika
Objektív törvényhozás
Párbeszéd
Szakértelem

stb...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

fazakasl, 2015.12.04 06:57

Vote írja a budapesti közlekedésről:.
- "Árban az egyik legolcsóbb." Na ne máá!
Ha csupán azt vesszük, hogy Budapesten úgy nagyjából Béccsel egyenértékű a közlekedés díjtételezése, DE!
Bécsben 5x, 6x több hozzá a fizetésük az embereknek! És akkor máris egyből NEM OLYAN OLCSÓ, mint amilyennek látszik!
A benzinárakkal - már egy jó ideje - egy az egyben ugyanez van!
Nem sima turista valuta-árfolyamokon kellene az ilyesmit kiszámolni, hanem a reá ott eltöltött munkaidő- avagy jövedelem paritási arányoknak figyelembe vételével!
Mindjárt más lesz ám a belőle kijövő eredmény!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html