Kiderült, mikor indul a 3-as metró felújítása

Várhatóan 2017 júniusában indulhatnak meg a 3-as metróvonal rekonstrukciójának kivitelezési munkálatai - jelentette be Tarlós István főpolgármester.
MTI, 2016. november 18. péntek, 15:22
Fotó: Napi.hu

A 3-as metróvonal felújításának megkezdésére vonatkozó kérdésekre válaszolva Tarlós István azt mondta, hogy a kivitelezési munkák reálisan júniusban kezdődhetnek meg.

Ha a felújításra érkezett ajánlatok nem lesznek "reálisabbak", akkor további csúszás lehet. A 3-as metróvonal felújítása az eredeti tervek szerint novemberben kezdődött volna el.

Tarlós szerint belátható, hogy nem a főváros csapkod össze-vissza az időpontokkal, hanem teljesen nyilvánvaló, hogy a csúszások miért következnek be. Csak a buszpótláson, abszolút önhibánkon kívül, fél évet veszítettünk - mutatott rá Tarlós István, aki szólt arról is, néha úgy érzi, hogy egyedül küszködik.

Ha a metrót úgy kell leállítani, hogy el sem kezdődött a kivitelezés, akkor annak a politikai következményei 2018-ra beláthatatlanok. Azon újságírói felvetésre, hogy a júniusi munkakezdés egybeesne a vizes világbajnoksággal, azt mondta Tarlós István, hogy sajnálja az esetet.

Érdekelt vagyok abban, hogy a vizes világbajnokság sikeres legyen (...), de (...) a 3-as metró felújítását részemről egy nappal nem tolhatja el (...) ez a rendezvény, bármilyen fontos is

- fogalmazott. Hangsúlyozta: minél előbb el kell indítani a szakaszos kivitelezést.

Új eljárás indul

Tarlós elmondta azt is, hogy az alagútfelújítási, vágányépítési munkákra, valamint a biztosítóberendezés, az automata vonatvezérlő rendszer, a vasúti távközlési és a központi diszpécser rendszerek korszerűsítésére vonatkozó európai uniós eljárási rend szerinti nyílt közbeszerzési eljárását a közbeszerzési kft. megsemmisíteni javasolja, mivel a beérkező ajánlatok ajánlati ára a jelek szerint jelentősen meghaladja a rendelkezésre álló összeget. A kft. javasolta azt is, hogy a közbeszerzés újbóli megindítása a végleges ajánlattévő rendelkezésre álló kiviteli tervek birtokában történjen meg. A BKV metrófelújítási projektigazgatósága ezt tudomásul vette, és új eljárást indít - közölte megjegyezve, hogy ezzel időt is megtakarítanak.

Tarlós szerint megszületett a javaslat arra, hogy az új eljárások során milyen menetrendet kövessenek. A déli szakaszon a végleges kiviteli tervek november 30-án rendelkezésre fognak állni, az északi szakasz esetében december 10-én, a középső szakaszra vonatkozóan pedig december 12-én.

A déli szakasz esetében január 10-én a kiviteli tervekre az új felhívás meg tud jelenni, és a tenderek bontási időpontja március 15. Az északi esetében ugyanazok a határidők a kiviteli tervekre és a felhívásra vonatkozóan, a tenderek reális bontási időpontja április 6. A középső szakasz esetében a határidők: január 30., február 15., és a tender bontási időpontja április 27.

A hozzá érkezett jelentések szerint az ajánlattevők "konzekvencia nélkül" árazták be az egyes a mérnökárhoz képest. Ezek az árak "követhetetlen rendszerességgel hol magasabbak, hol alacsonyabbak a mérnökárnál, de a szaldójuk nagyon kedvezőtlen" - mondta.

Btk. határát súrolja a DK röplapja

Tarlós szerint " a Büntető törvénykönyv határát súrolja" a Demokratikus Koalíció (DK) röplapja, amin az olvasható, hogy mik a teendők vészhelyzetben a metrón. Ennél lejjebb már nincs morálisan, hogy ezt olyan képviselő teszi, aki húsz évig meghatározó szerepet játszott a fővárosban, és "van képe" ilyen röplapok osztogatására - tette hozzá.

A DK fővárosi képviselője Gy. Németh Erzsébet tartott sajtótájékoztatót a 3-as metróval kapcsolatban a főpolgármesteri tájékoztató előtt. A Főpolgármesteri Hivatal még közleményt is kiadott az ügyben, ebben azt írták: a városvezetés megállapítja, hogy a 3-as metró felújítása kapcsán a DK "részben arcpirító, a valóságot meghamisító röplapokat terjeszt". Egyben azonban a röplap tartalma alkalmas a lakosságban félelemkeltésre, megítélésünk szerint közvetlen közveszéllyel járó esemény bekövetkezésével fenyeget - olvasható.

Római part

Tarlós a sajtótájékoztatóján a római parti védmű kapcsán elmondta, a végleges nyomvonalváltozat 2017. január 15-ig, a vízjogi engedélyezi tervek 2017. március 31-ig rendelkezésre állnak majd. A kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás 2017 áprilisában indulhat el, a kivitelezési szerződés 2017 augusztusában írható majd alá.
Közölte, a parti védmű átadása 2019. március 31-ig várható, a kapcsolódó beruházások átadása pedig május 31-ig megtörténhet. Tarlós elmondta azt is, hogy minden eddiginél részletesebb szakvélemény készül a Nánási út-Királyok útja mint alternatív nyomvonal lehetőségeiről, problémáiról.

Megállapodás a Budapesti Fesztiválzenekarral

A Budapesti Fesztiválzenekarral készülő megállapodásról szólva elmondta, hogy a zenekar egy 11 pontból álló ajánlatot tett a fővárosnak, és abban maradtak, hogy folyamatos egyeztetés folytatnak a pénzügyi és tartalmi kérdésekről. A várható végeleges megegyezés 2017. január végén vagy február elején születhet meg, mert a főváros költségvetés ekkora készül el.

Nyilvános illemhelyek: javítani akarnak a helyzeten

A fővárosi nyilvános illemhelyekkel kapcsolatban Tarlós elmondta: a Fővárosi Csatornázási Művek üzemelteti Budapesten a legtöbb köztéri illemhelyet, 51-et. További 16-ot kerületek működtetnek. Az illemhelyek száma a mai 51-gyel szemben 2010 előtt 36 volt - jegyezte meg.

A fővárosi önkormányzat határozott célja, hogy javítson a jelenlegi helyzeten. Az önként vállalt feladatok közé felveszik 2017-ben az illemhelyek működtetését. Jelenleg a főváros feladatai között nem szerepel ez a feladat.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

isabella, 2016.11.18 21:03

Én csak egyet szeretnék kérni a Donald Trumptól, hogy induljon már el a 2018-as magyar választásokon is!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

nitro, 2016.11.18 20:56

@isabella: Szia. Ha nem titok, milyen felületen tőzsdézel?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

isabella, 2016.11.18 20:40

......a borzalmasan lerohadt kórházakat már meg sem említi az ember.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

isabella, 2016.11.18 20:38

Valamikor Magyarország autóbuszgyártó nagyhatalom volt a KGST-n belül.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

isabella, 2016.11.18 20:37

A borzalmasan lerohadt autóbuszokról már nem is beszélve.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html