Kínai cégek építenék a magyar vasutat?

Magyarország nem szuperexpresszt szeretne, hanem a vasút modernizálására törekszik, ehhez kínai partnereket is bevonnának - jelentette ki Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter Pekingben kínai újságírók előtt.
MTI-Eco, 2011. április 19. kedd, 17:29
Fotó:

A miniszter a magyar nagykövetségen tartott tájékoztatóján kínai újságíróknak számolt be útjának eddigi állomásairól és főbb eredményeiről. Mint mondta: tárgyalt politikai, gazdasági kérdésekről, a légügyi, közlekedési, energetikai és a megújuló energia területét érintő ügyekről, de partnereivel a nukleáris energia biztonságos felhasználása, illetve az azzal kapcsolatos egyeztetések is szóba kerültek.

A kereskedelmi minisztériumban folytatott megbeszélései során az európai színtéren folytatott együttműködés lehetősége is szóba került, elsősorban a kereskedelempolitikával és a közbeszerzésekkel kapcsolatban - tájékoztatott Fellegi Tamás.

A magyarországi vasúti infrastruktúra fejlesztése több találkozón is napirenden volt. A magyar és a kínai vállalatok keresik a jogi, pénzügyi, szakmai kereteket, a konkrét projektek beazonosításán dolgoznak - mondta a miniszter.

Magyarország nem szuperexpresszt szeretne, hanem a vasút modernizálására törekszik hangsúlyozta kérdésre válaszolva Fellegi Tamás. Be kell fejezni a magyar vasutak villamosítását, fel kell újítani a biztonsági rendszereket és a pályaudvarokat. Mindez már önmagában is egy évtizedes program - magyarázta Fellegi azzal, hogy Magyarországnak hasznos lenne technológiai, építési és üzemeltetési szempontból a kínai partnerekkel együttműködni, hiszen Kína e területen a világ élvonalába tartozik.

Mivel a vasúti infrastruktúra fejlesztése - a megtérülés kérdéses volta miatt - piaci alapon nehezen képzelhető el, ezért Magyarország finanszírozási területen is partnereket keres - derült Fellegi szavaiból, miközben a miniszter a pénzügyi együttműködés további részleteit firtató kérdésre azt is határozottan leszögezte, hogy Magyarországot a magyar kormány a piacról kívánja finanszírozni.

Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kedden Pekingben stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a China Railway Construction Corporation vezetőjével - adta hírül a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium keddi közleménye.

A megállapodás a két cég közötti hosszú távú együttműködés kereteit rögzíti. A tervek szerint a világ egyik legjelentősebb és legnagyobb integrált építőipari vállalatcsoportjaként számon tartott kínai cég technológiai, építési és finanszírozási eszközökkel vesz részt a MÁV korszerűsítésében.

Az együttműködés kierjed a meglévő vasútvonalak korszerűsítésére, az új vasútvonalak felmérésére, tervezésére és megépítésére, a rendszerintegrációra, valamint mozdonyok és vasúti berendezések szállítására és gyártására.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

x_ray, 2011.08.15 16:17

Lengyel német személykocsi,román teherkocsi, orosz román német-francia mozdony, csehszlovák német motorkocsi, orosz biztosítóberendezés, ez van most. Mért pont a kínaival van bibi? Szegény jó Baross, Ganz, Kandó, Jendrassik, stb. már régóta áramot termel pakson.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Mazaki, 2011.08.15 15:35

Szegény jó Ganz Ábrahám meg forog a sírjában!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

balance, 2011.04.27 21:00

Ha kész lesz, kiírják az országhatárra, hogy kínai népköztársaság.....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html