Kínzó kérdések a magyar autóipar előtt

Abban nincs vita, hogy a hazai ipar legjelentősebb ágazata az autógyártás, amely a gazdaság teljesítményhez is nagyban hozzájárul, de vajon hol vannak a szektor korlátai – tette fel a kérdést Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület elnöke az Automotive Hungary Nemzetközi Járműipari Beszállítói Szakkiállításon.
Szász Péter, 2015. október 28. szerda, 12:15
Fotó: Napi.hu

A növekedés mellett az is kérdéses, hogy a hazai kkv-k képesek lesznek-e felzárkózni a globális versenyben, hogy kiszolgálják a termelést. Lendületet kap-e a kutatás-fejlesztés az autóiparban, illetve hazánk képes lesz-e újabb beruházásokat ide csábítani - sorolta Kilián Csaba.

A hazai autógyártásra büszkék lehetünk, ez a szektor tudott elsőként talpra állni a válságot követően, teljesítménye háromszorosa az élelmiszeriparénak és nyolcszorosa a gyógyszergyártásnak. Az autóipari cégek 90 százalékban exportra termelnek, tavaly összesen 432 ezer autó és közel 2,5 millió motor jött le a futószalagokról.

Az autóipar a második legnagyobb munkáltató Magyarországon, ahol a nettó átlagbér 196 ezer forint.

Szabó László külgazdasági és külügyminiszter-helyettes szerint a régió és azon belül Magyarország is egyre vonzóbb célpont a nyugat-európai és távol-keleti cégek számára. A kormány eddig összesen 63 céggel kötött stratégiai együttműködési megállapodást, amelyből 23 autóipari vállalat. Bízik abban, hogy az autóipar hozzáadott értéke növekedni fog és hazánk hamarosan Európa legiparosodottabb országává válhat.

Szabó a VW-botrányról, illetve annak hatásáról a magyar iparra csak annyit mondott, hogy a kormány mindent megtesz ezek enyhítéséért. Nem csak azért, mert a kereslet esetleges csökkenése közvetlenül is hat a hazai gyártásra, de ha a német gazdaság lassulna emiatt, az ránk is negatív hatást gyakorol.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Bulemia, 2015.10.28 13:22

A gyógyszergyártás miért nem állt olyan gyorsan talpra?

Talán azért, mert a magyar közegészségügy fizetési készsége a wieliczkai bányászbéke hátsórészénél is alacsonyabb szinten áll és az export nem tud annyira növekedni, különösen, mert ugyanazok a nagy cégel, amelyek álunk is működnek, gyárakat tartanak fenn a környező országokban?

Ugyanakkor, mindenki tapasztalhatta, gyógyszer-hiány is van.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

nemhiszem, 2015.10.28 12:38

@antimigrans: hullhatna aranyeső is de nem hull
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antimigrans, 2015.10.28 12:20

..még jöhetne a bmw ,....mondjuk pécsre ,vagy a környékére ,ott sok a sváb ,nyelv ok ..,és jöhetne a tesla ,miskolcra ..,és elég is lenne !
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html