A tartós termékre buknak a magyarok

Több mint 6 százalékkal többet hagytak a boltokban a vásárlók. A nem élelmiszerek viszik a prímet.
Csernátony Csaba, 2019. január 24. csütörtök, 09:00
Fotó: AFP

Folytatódott a növekedés a magyar kiskereskedelemben: a naptárhatással korrigált KSH-adatok szerint tavaly novemberben 4,9 százalékkal nőtt a boltok forgalma. Ez az adat némileg elmarad az előzetes becslésben szereplő 5,3 százalékos értéktől.

Az év első tizenegy hónapjában - szintén a korrigált adatok szerint - 6,3 százalékos volt a növekedés, amely elsősorban a tartós fogyasztási cikkek - például háztartási gépek - eladásait magában foglaló nem élelmiszerek iránti keresletnek köszönhető. A nem élelmiszereknél ugyanis 9,3 százalékos volt növekedés. Az élelmiszerek forgalma az átlag alatt, 3,8 százalékkal nőtt. Az üzemanyag-forgalom pedig 6,5 százalékos többletet mutatott.

A nem élelmiszerek súlyát mutatja az is, hogy például a novemberi  százalékos teljes forgalombővüléshez 3,3 százalékponttal járultak hozzá, míg az élelmiszerek és az üzemanyagok részesedése 1 százalékpont alatt volt.

HOZZÁSZÓLÁSOK