Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A KSH legutóbbi - 2018-as helyzetet tükröző - adatai szerint a magyar háztartások tulajdonában lévő tartós fogyasztási cikkek állománya az utóbbi évtizedekben jelentősen gyarapodott, az alapvető cikkek többsége megtalálható a legtöbb családnál. Szinte minden háztartásban volt mosógép, ledes vagy LCD-tévéből akkor 64 százalékos elterjedtséget mértek. Mosogatógép minden negyedik háztartásban volt, ugyanakkor klíma mindössze 4 százalékkal szerepelt a KSH-felmérésben.

Klíma, mosogatógép vagy semmi

A Pulzus Kutató Napi.hu megbízásából készített reprezentatív közvélemény-kutatásából most az derült ki, hogy a mosogatógép és a klíma szerepel nagy arányban a magyarok bevásárlólistáján. A kutatás azt vizsgálta, hogy a háztartásokban kevésbé elterjedt háztartási gépek - például a klíma, mosogatógép, szárítógép, turmixgép, elektromos fogkefe vagy éppen az elektromos szőrtelenítő, illetve borotva - közül, melyik beszerzését tervezik a következő három évben.

A Pulzus-kutatás szerint a megkérdezettek legnagyobb része, 21 százaléka tervezi klíma beszerzését, 19 százalékuk pedig a mosogatógépről mondta ugyanezt. A válaszadók több mint harmada - 36 százaléka - viszont nem vásárolna a felsorolt termékekből. A top háromban szerepel még a páraelszívó - a magyarok 15 százaléka szeretné bővíteni ezzel a konyhai gépparkot.

Mit szeretnének a nők? És mit a férfiak?

A két legnépszerűbb gépet inkább a férfiak szeretnék a lakásukba. A klíma esetében látszik, hogy másfélszer annyi férfi szeretne ilyen készüléket. A páraelszívót is több férfi szeretne, mint nő. A turmixgépnél szintén fordított a helyzet.

A felsőfokú végzettségűek háztartásaiból hiányzik a turmixgép, legalább 16 százalékuk szeretne ilyet, míg a középfokú vagy alapfokú végzettségűek 9, illetve 12 százaléka venne ilyet.

Az mosogatógép és a klíma mellett az alapfokú végzettségűeknél előkelő helyen szerepel még a páraelszívó is.

A budapestiek 26 százalékánál, a megyeszékhelyeken és községekben élők 23 százalékánál - az átlagnál nagyobb mértékben - népszerű termék a klíma. A kisebb városokban viszont kevésbé kapós.