A februári első szavazások között több nemzetközi egyezmény ratifikálásra kerülhet sor. Az NFM a maga részéről beterjesztette kétoldalú magyar-szerb szerződést a tiszai hajózásról. Az egyezmény felváltja a mai napig alkalmazott 1955-ös szerződést, amely kizárólag a részes államok lobogója alatt közlekedő hajók számára biztosította a szabad hajózást a Tiszán.

Az új egyezmény lehetővé teszi a Tisza folyón történő szabad hajózást minden ország számára, függetlenül attól, hogy az milyen lobogó alatt közlekedik. Az egyezmény elfogadás az első lépés arra, hogy a Tisza folyót a jövőben a Transzeurópai Közlekedési Hálózat (TEN-T) részévé integrálják és a harmadik országokra is kiterjedő szabad hajózás útjában álló adminisztratív akadályokat feloldják.

A Tisza nemzetközi víziúttá nyilvánítása hozzájárulhat az érintett régiók gazdasági, turisztikai fejlődéséhez, továbbá a belvízi úton történő nemzetközi áruszállítás megkönnyítéséhez és növekedéséhez. Ráadásul azzal, hogy a Tisza a TEN-T hálózat része lesz, elvi lehetőség lesz a közlekedési fejlesztésekhez EU-forrásokat felhasználni.