Mi lesz a csokoládéval Magyarországon? Divatos a csokimentes csoki

A home office-ban dolgozó emberek több olyan élelmiszert fogyasztanak, amelyet gyorsan el tudnak készíteni maguknak. A csokit sem vetik meg, bár szinte a lehetetlennel próbálkoznak, például cukormentes édességet keresnek.
Komócsin Sándor, 2020. október 23. péntek, 09:11
Fotó: Shutterstock

A koronavírus-járvány ugyan több édesipari termékkategóriában is a forgalom csökkenéséhez vezetett, a müzli azonban kivételt jelent ez alól - idézte a Világgazdaság a Magyar Édességgyártók Szövetsége rendezvényén elhangzottakat.

Érezhetően változnak a fogyasztói igények is az édesipari piacon, és a járvány felgyorsította a folyamatot - mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke.

A magyar lakosság érdeklődése egyre inkább az egészségesebbnek mondott termékek felé fordul. A funkcionális édességek (például: proteines, emelt vitamin- vagy ásványianyag-tartalmú termékek, energiaszeletek) éppúgy ide sorolhatók, mint a különféle mentes (laktóz-, cukor- vagy gluténmentes) termékek. Ezeken kívül a light, azaz csökkentett energiatartalmú áruk széles kategóriája is ide sorolható.

A járvány még inkább a funkcionális élelmiszerekre irányította a fogyasztók figyelmét, akik a távmunka körülményei között olyan megoldásokat keresnek, amelyekkel időigényes főzés vagy ételrendelés nélkül  érkezhetnek. Ehhez illeszkedik, hogy a müzlik értékesítése nem csökkent. Ez a termékkategória mutatta - a kekszekkel együtt - az utóbbi két évtized leggyorsabb növekedését.

HOZZÁSZÓLÁSOK