Iskolabezárás: elég lenne csak jövőre pótolni a tananyagot

A veszélyhelyzetre tekintettel semmilyen akadálya nem lett volna a rendkívüli tanítási szünet elrendelésének, sőt az a jelenleginél tisztább helyzetet teremtett volna - írta a Népszava.
Domokos László, 2020. március 18. szerda, 08:50
Fotó: Napi.hu - Képünk illusztráció.

Az új munkarend bevezetéséről szóló kormányrendelet például nem tesz említést arról, mi a teendő, ha a tanév végéig egy-egy iskolában a távoktatással sem sikerül átadni az előírt tananyagmennyiséget. A köznevelési törvény és a tanév rendjéről szóló rendelet csak azt szabályozza, hogyan kell pótolni a tananyagot, ha azzal a rendkívüli tanítási szünet miatt nem tudnak haladni - írta a napilap.

A veszélyhelyzetre tekintettel semmilyen akadálya nem lett volna a rendkívüli tanítási szünet elrendelésének, sőt az a jelenleginél tisztább helyzetet teremtett volna - véli Selmeciné Csordás Mária, a Pedagógusok Szakszervezetének munkajogásza.

A digitális munkarendről szóló kormányrendeletben mindenképp ki kellett volna térni legalább arra, hogy a kimaradó tananyag pótlásakor a köznevelési törvény, valamint a tanév rendjéről szóló rendelet szerint kell eljárni.

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének jogásza, Nyitrai Károly úgy vélte, a jelenlegi helyzet a munkaidő beosztásában vethet fel kérdéseket, ám összességében a tanév lezárása nincs veszélyben. Bár az oktatás digitálisan, tantermen kívül történik, jogi szempontból ugyanúgy tanítás folyik, mint eddig. Legfeljebb a tananyag pótlására lesz szükség.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

tepsi, 2020.03.18 12:57

Majd ha felnő a gyerek, akkor sem rágnak a szájába semmit ebben a végsőkig eredmény-centrikus világban.
Lesz egy probléma, oldja meg! Legyen önálló! Ha nem tudja mit kezdjen az új problémával, nézzen utána a neten, művelje ki magát az adott témából de gyorsan mert a probléma határidős. Vagy nekifog, vagy elküldik. Ez az önállóság készsége amit annyira hiányolnak, azaz annak a készségnek a megszerzése hogy egy új problémával szembesülve feltalálja magát a gyerek és meg tudja oldani.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Archer58, 2020.03.18 12:45

Nem értem ezt a fene nagy felhajtást. NAT alapján elég ha a gyerek le tudja írni az általános végére a nevét, ha csak nagybetűkkel, az sem baj, majd találja meg az utat a lőtérre. Minek ehhez digitális oktatás?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Koronat_Orsosra_Mozgalom_2, 2020.03.18 12:42

@tepsi: ne okoskodj, mint nyuggerek a közértben, Móricka.

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tepsi, 2020.03.18 12:33

Ha a facebookot tudja nyomdosni a gyerek, akkor a keresőben is rá tud keresni a tananyagra. Ott vannak a you tube videók a kísérletekről + millió magyarázat.
Olyan szinten van infó a neten, hogy bőven elég lenne ha a tanár megadná a témát és azután számonkérne.
Ja, a facebookra tudunk írni marhaság-chatet, de a keresőbe már nem tudunk írni, rákeresve a tananyag témájára? Na itt kezdődnek az alapproblémák!
Külön vegyék kegynek ha a tanár feltölt kidolgozott mintafeladatokat, megadja a linket amit el kell olvasni és a youtube-ra a videót feltölti a kísérletekről és a magyarázatról, mert ezt a keresővel mind maguk is megtehetnék. Aki nem ért valamit kérdez online.

Számonkérés:
Minden gyerek külön feladatsor kap, úgyse csinálja meg senki a másikét.
Beadandó/ kidolgozandó egyedi feladatokat kap aminek önállóan utána kell olvasni a neten/ szóban felel webbkamerába. Stb.
Testnevelés: Pl. egy perc alatt hány fekvőtámaszt, felülést tudsz csinálni, vedd fel kamerán, küldd el a videót. Helyben futás magas térd vagy sarokemeléssel megy legalább egy percig? Videót küldjed róla!
Nem megy? --> Nem gyakoroltad, Tesiből rossz jegy.
A kreativitás határtalan akkor ha nem a kifogásgyárakat üzemeltetjük hanem kicsit kreatívak vagyunk.
Egyébként pedig minden fenn van a neten. Ha valaki kap egy témát, csak annyi tudás kell hogy a keresőbe beírja a témát, netről simán kiműveli magát az adott témából. Nem igaz hogy a facebookra tud írni, de a keresőbe már nem tud gépelni. Vagy a kiküldött feladatsort nem tudja papírra kidolgozni, majd a papírt lefényképezni és elküldeni a fotót a tanárnak!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kanri, 2020.03.18 11:52

Hát nem tudom. A mai színvonalat elnézve....a gyerekem 8. osztályos. Soha nincs lecke, soha nem kell tanulni...félévkor volt olyan tantárgya, hogy összesen 1 db jegye volt. Szerintem a gyerekek többsége észre sem veszi hogy nincs tanítás, max abból, hogy nem kell 7-kor kelnie:):):)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html