Haszonélvezői is vannak a koronavírus járványnak

Bár általában olcsóbb, ha az utazást az emberek saját maguk szervezik, nem várt eseményekkel a fogyasztó védtelenebb helyzetbe kerülhet, mint szervezett utak esetén - hívja fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).
Rácz Gergő, 2020. február 27. csütörtök, 12:04
Fotó: Getty Images

Az utazáshoz kapcsolódó fő fogyasztóvédelmi tanácsokat összegző közleményükben többek között felhívják a figyelmet arra: utazás lefoglalása előtt meg kell győződni arról, hogy az utazási iroda rendelkezik-e a szükséges engedélyekkel, amit a legegyszerűbben a honlapjukon lehet megtenni. Ha az iroda ott nem szerepel, akkor érdemes utánanézni közösségi oldalakon - idézi a szervezetet az MTI.

Az online utazási és szállásfoglalások esetén a vásárlónak tisztában kell lennie azzal, hogy nem utazási csomagot vásárol, így kevesebb fogyasztói jog illeti meg.

A fogyasztóvédelmi jogszabályok pontosan meghatározzák, hogy egy utazási csomag igénybevétele során az utazási irodákat milyen kötelezettségek terhelik az utas kiszolgálása érdekében.

Arra is felhívják a figyelmet, hogy a fogyasztó saját jól felfogott érdeke érdekében minden esetben kössön betegség, baleset - és poggyászbiztosítás mellet úgynevezett sztornó biztosítást is.

Az utazási ajánlatok összehasonlításánál külön figyelmet érdemes fordítani szerintük arra a nem fogyasztóbarát gyakorlatra, amikor egy út ára nem egy összegben van meghatározva. Szerencsére egyre több utazási iroda változtatott korábbi gyakorlatán és már a teljes árat tünteti fel akár egy akciós út meghirdetésekor is - tették hozzá.

HOZZÁSZÓLÁSOK