Jön a várva várt KRESZ-módosítás

Az elektromos rollerekre, segwayekre egyelőre nem vonatkozik a KRESZ, ezért a jogszabályt hónapokon belül módosíthatják - tudta meg az InfoRádió Révész Máriusztól, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztostól.
Szász Péter, 2019. október 9. szerda, 14:22
Fotó: Getty Images

A gyalogosok jogosan kérik, hogy az elektromos rollerrel ne száguldozzanak a járdán - idézi az Infostart a politikust.

Szabályozni kell, hogy melyik eszköz mehet a járdán, melyik az úttesten, melyik a kerékpárúton" - mondta a kormánybiztos, aki reméli, hogy a jogszabályt már jövőre módosítani tudják.

A KRESZ szerint az elektromos rollerek nem minősülnek közlekedési járműnek, így a gyalogosokra vonatkozó szabályokat kell figyelembe venni ezen eszközök használata esetében is. A KRESZ egyértelműen meghatározza, hogy mi minősül járműnek. Ennek alapján az elektromos roller még a segédmotoros kerékpár kategóriájába sem fér bele: az elektromos roller vezetője gyalogosnak minősül.

Révész Máriusz elmondta, ezek az elektromos közlekedési eszközök csak a kerékpárutakon közlekedhetnének, de a keskeny szélességű kerékpárutakon az előzésben is problémát okoznak. A KRESZ jelenleg azt sem szabályozza, ha füldugóval zenét hallgatva közlekedünk az kerékpárosúton, Révész ezen is változtatna, mert úgy látja, hogy ez nagy mértékben növeli a balesetveszélyt.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Józsi2222, 2019.10.11 19:58

@Mekelekke:
Igazad van a sebességi korlát problémás.
De éppen ezért lenne teljesítmény korlát.
Sík betonút, 65kg esetén.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Mekelekke, 2019.10.11 13:41

@Józsi2222: "Hanem az ennek kb megfelelő teljesítmény korlátot a állítanék. "

"10 km/h-nal megfelelő teljesítmény korlát" NEM LÉTEZIK. Ekkora sebesség tartásához tükörsíima vízszintes járdán keskeny és kemény gumival akár 10-20 watt is elegendő lehet, meredek emelkedőn vagy homokban/sárban 200 watt is kevés lehet, sima lejtőn meg még 1 watt is túl sok. Tehát akkor hány wattos korlátozást javasolnál?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Mekelekke, 2019.10.11 13:34

Szerintem ha soha nem gyorsabb 15 km/h-nál ÉS kis helyet foglal (mondjuk sehol nem lóg ki pl egy elképzelt 60 cm átmérőjű függőleges hengerből), akkor ne számítson járműnek (maradhasson a járdán), akárhány wattos is.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Józsi2222, 2019.10.10 21:12

@Józsi2222: folyt 2
Mivel alapvetően gyalogosok, a sebbességük nem lehet sokkal nagyobb mint a gyalogosok é.
A 10km/órát megfelelőnek tartom, de nem a sebességet korlátoznám.
Hanem az ennek kb megfelelő teljesítmény korlátot a állítanék.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Józsi2222, 2019.10.10 21:02

@Józsi2222: 20:47 folytatás 1
Részletekben kisebb az elvesztett szöveg, ha kidob a rendszer.
A probléma ott van, hogy az ilyen eszközökre nincs előírás, egyik kategóriába sem illenek bele.
Én így szabályoznám:
Géppel hajtott roller, gördeszka, görkorcsolya, stb.:
A kerékpárutakon kerékpárok, de csak ezeken.
Járdán és úttesten gyalogosok.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html