Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
A Kúrián már vizsgálják a budapesti hajókatasztrófában érintett ukrán kapitány óvadékának ügyét. Darák Péter ennek jogi hátteréről a műsorában elmondta: a büntetőeljárási törvény vezette be a bűnügyi felügyelet fogalmát. Ez a jogszabály ismeri az óvadék intézményét is.
Az óvadék intézménye tulajdonképpen egy olyan, a bíróság által meghatározott pénzösszeget jelent, amelynek az a célja, hogy elősegítse a bűnügyi felügyelet magatartási szabályainak megtartását, illetve a terhelt eljárási cselekményeken való jelenlétét.
Tehát arra motiválja, hogy ezeket a szabályokat betartsa, mert egyébként az óvadékot elveszti, ha ezeket a magatartási szabályokat megszegi.
Ennek az összegnek az alsó határa 500 ezer forint, ehhez képest a több milliós, 10 millió fölötti összeg már kiugrónak számít, és adott esetben alkalmas lehet arra, hogy a terheltet a büntetőeljárás alatt arra ösztönözze, hogy betartsa a magtartási szabályokat, ne tűnjön el, álljon a nyomozóhatóság, a bíróság rendelkezésére.
Darák Péter hozzátette, hogy a törvény szerint az óvadék megállapításakor figyelembe kell venni a bűncselekmény súlyát is, ez a Habelány esetében kivételesen nagy, hiszen 28 embert halálát eredményezte. Természetesen a tragikus esemény és annak büntetőjogi minősítése az egymástól eltérő dolog. Nyilvánvalóan ilyesmi indokolhatta az alsófokú bíróságnak azt a döntését, hogy az óvadékot elegendőnek találta.
A Kúria döntése arra ad majd választ, hogy az ukrán hajóskapitánynak nem ér-e meg minden pénzt, hogy elszökjön a várhatóan nagy büntetés elől. Ezt a Kúria rövidesen el fogja dönteni, egy olyan eljárásban, ami a konkrét ügyre már nem hat ki. Hiszen a legfőbb ügyész csak a törvényesség érdekében, tehát elvi megállapítás céljából nyújtotta be az erre vonatkozó indítványt.
A legfőbb ügyész korábban azért fordult jogorvoslatért a Kúriához, mert törvénysértőnek tartja azt, hogy az ukrán kapitányt nem tartóztatták le, hanem óvadék ellenében bűnügyi felügyelet alá helyezték.
Az elektromos személyautók többségénél már kezd elmúlni a hatótáv-para, az egykori 100 kilométer körüli értékről elrugaszkodtak a gyártók, manapság a valós 300 kilométer is elképzelhető....
Gyakran hallani, hogy egy kiállítás az adott iparág tükre. Mit mond a hazai turisztikai szektorról az ágazat kiállítása?
A Magyar Suzuki szerint struktúraváltás történik az iparágban, nincsen válság. Az ágazatra jellemző innovációs folyamatok...
terabit, 2019.07.04 11:28